2 min. læsning

Hvad er IRL?

Forkortelsen IRL står for“In Real Life“, altså i den virkelige verden. En IRL-oplevelseskampagne er en type marketingaktivitet, der finder sted uden for onlinemiljøet, fysisk, i den virkelige verden.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Forkortelsen IRL står for“In Real Life“, altså i den virkelige verden. En IRL-oplevelseskampagne er en type marketingaktivitet, der finder sted uden for onlinemiljøet, fysisk, i den virkelige verden. Målet er at skabe en stærk personlig oplevelse, som folk vil huske og helst tale videre om – enten med andre omkring dem eller på sociale medier. I modsætning til digital reklame eller indhold, som vi ser på skærme, engagerer IRL-kampagner sanser og følelser og ofte direkte interaktion med produktet eller brandet på stedet.Eksempler på IRL-kampagner:

  • En pop-up-butik på et utraditionelt sted (f.eks. midt på et torv eller på en festival), hvor folk kan prøve eller købe produkter.
  • En oplevelsesrig begivenhed– f.eks. hvis et brand arrangerer en koncert, udstilling eller en særlig workshop.
  • En interaktiv installation i gaderne, som lokker forbipasserende til at involvere sig og opleve noget uventet eller sjovt.
  • Street marketing – kreative forestillinger direkte i gaderne (f.eks. flash mob, performance, visuelle transformationer af offentlige rum).

IRL-kampagner hjælper brands med at skabe autentiske forbindelser til mennesker. Når vi oplever noget virkeligt, husker vi det meget stærkere. Og hvis oplevelsen er usædvanlig, vil vi gerne dele den – hvilket naturligvis forbinder IRL-kampagnen med onlineverdenen. De ligner måske guerillamarketing, men der er en vis forskel mellem dem:

  • IRL-oplevelse = stærk oplevelse, ofte planlagt, positiv og interaktiv.
  • Guerillamarketing = kreativ indsats uden for forventningerne, som regel uden varsel og med det formål at fange opmærksomheden.
Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+