1 min. læsning

Hvad er kundens livstidsværdi?

En vigtig måling, der gør det muligt for virksomheder at forstå den langsigtede værdi af deres kundekontakter, er kundens livstidsværdi. Den ser på det forventede beløb, som en kunde vil bruge hos en virksomhed i løbet af hele deres ansættelsesperiode.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

En vigtig måling, der gør det muligt for virksomheder at forstå den langsigtede værdi af deres kundekontakter, er kundens livstidsværdi. Den ser på det forventede beløb, som en kunde vil bruge hos en virksomhed i løbet af hele deres ansættelsesperiode. Virksomheder afvejer to primære elementer for at løse dette. De overvejer først den gennemsnitlige indkomst, en forbruger indbringer. De forudsiger derefter, hvor lang tid forbrugeren sandsynligvis vil blive ved med at købe hos dem.

Multiplicering af disse to tal hjælper virksomheder med at forstå en kundes samlede værdi over tid. At foretage kloge vurderinger vedrørende markedsføring, kundeservice og produktudvikling afhænger meget af denne viden. For eksempel kan en virksomhed koncentrere sig mere om at lokke og fastholde bestemte typer kunder, hvis den er klar over, at nogle af dem normalt bliver længere og bruger mere. Alternativt, hvis de opdager, at nogle forbrugere har en dårlig livstidsværdi, kan de søge efter strategier til at øge deres udgifter eller uddybe deres bånd til virksomheden.

 

 

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+