Et udvidet uddrag er et udvidet uddrag i søgeresultaterne, der giver brugerne flere oplysninger end et almindeligt søgeresultat. Det er et forbedret uddrag, der viser yderligere data, der er udtrukket fra de strukturerede data på siden.
Det normale søgeresultat indeholder kun sidetitlen, URL’en og en kort beskrivelse. Rich snippet indeholder yderligere oplysninger, der hjælper brugerne med at få bedre indsigt allerede direkte i søgeresultaterne. For eksempel, i tilfælde af e-handelswebsteder, kan et rich snippet omfatte prisen på et produkt, dets tilgængelighed og antallet af anmeldelser, hvilket kan øge sandsynligheden for, at en bruger klikker på resultatet.
Et rich snippet er resultatet af korrekt implementerede strukturerede data (f.eks. gennem produktopmærkning) og kan forbedre en sides synlighed og tiltrækningskraft i en søgemaskine betydeligt. For virksomheder betyder det en bedre chance for at få trafik fra organisk søgning, da søgeresultater med rich snippets typisk er mere engagerende og informative.
Med Googles værktøj kan du tjekke, hvordan dit websted klarer sig.