1 min. læsning

Hvad er SMART-mål?

SMART-mål er en ramme for at sætte effektive mål. Akronymet SMART står for:

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

 

Specifik: Målene skal være klare og præcise, ikke vage. Målbar: Du skal være i stand til at kvantificere eller i det mindste have en måde at måle fremskridt på.

Mulig: Mål skal være realistiske og opnåelige i betragtning af dine ressourcer og begrænsninger.

Relevant: Målet bør være i overensstemmelse med bredere mål og være umagen værd.

Tidsbestemt: Der bør være en specifik tidsramme for at nå målet.

Denne ramme hjælper med at skabe veldefinerede mål, der er mere tilbøjelige til at blive nået. For eksempel, i stedet for at sige “Jeg vil øge salget”, ville et SMART-mål være “Øge den månedlige salgsomsætning med 15 % inden for næste kvartal ved at lancere to nye produktlinjer og udvide vores e-mailmarketingkampagne.” Brug af SMART-mål kan forbedre fokus, øge motivationen og give en klar vej til succes i både personlige og professionelle sammenhænge. De hjælper med at omdanne vage hensigter til konkrete handlingsplaner.

 

Del artiklen
Lignende artikler
Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende
4 min. læsning

Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende

Videoindhold fanger opmærksomheden – det ser vi på stort set alle platforme. Filmruller dominerer på Instagram, Facebook er fuld af videoer, og selv YouTube, som er bygget på videoer, har sine shorts. Og endelig støder vi på dem i e-handel, når vi præsenterer produkter. Forretningsnetværket LinkedIn rapporterede, at antallet af videoseere steg med 36% i […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+