1 min. læsning

Hvad er SMART-mål?

SMART-mål er en ramme for at sætte effektive mål. Akronymet SMART står for:

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

 

Specifik: Målene skal være klare og præcise, ikke vage. Målbar: Du skal være i stand til at kvantificere eller i det mindste have en måde at måle fremskridt på.

Mulig: Mål skal være realistiske og opnåelige i betragtning af dine ressourcer og begrænsninger.

Relevant: Målet bør være i overensstemmelse med bredere mål og være umagen værd.

Tidsbestemt: Der bør være en specifik tidsramme for at nå målet.

Denne ramme hjælper med at skabe veldefinerede mål, der er mere tilbøjelige til at blive nået. For eksempel, i stedet for at sige “Jeg vil øge salget”, ville et SMART-mål være “Øge den månedlige salgsomsætning med 15 % inden for næste kvartal ved at lancere to nye produktlinjer og udvide vores e-mailmarketingkampagne.” Brug af SMART-mål kan forbedre fokus, øge motivationen og give en klar vej til succes i både personlige og professionelle sammenhænge. De hjælper med at omdanne vage hensigter til konkrete handlingsplaner.

 

Del artiklen
Lignende artikler
Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller
6 min. læsning

Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller

Her er en opdatering af platformen, som vil ændre, hvordan millioner af mennesker deler videoer. I takt med at Facebook forenkler oprettelsen af videoer, har de netop annonceret, at alle videoer, der uploades til platformen, i de kommende måneder automatisk vil blive til en reel. Det er slut med at vælge mellem formater – det […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget
3 min. læsning

Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget

Microsoft Advertising har netop udsendt sine største opdateringer i månedsvis, hvor de vigtigste problemer, der har frustreret annoncørerne, er blevet løst. Disse ændringer kan endelig gøre platformen til et seriøst alternativ til Google Ads. Fra revideret rapportering til store Performance Max-logikskift og strømlinet import på tværs af platforme – her er, hvad der betyder noget […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+