1 min. læsning

Hvad er søgeintention?

Søgeintention, også kendt som brugerintention, henviser til det primære mål eller formål bag en brugers søgeforespørgsel. Den afspejler, hvad brugeren håber at opnå, f.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Søgeintention, også kendt som brugerintention, henviser til det primære mål eller formål bag en brugers søgeforespørgsel. Den afspejler, hvad brugeren håber at opnå, f.eks. at finde information, navigere til et bestemt website, sammenligne produkter eller gennemføre et køb.Typer af søgeintentioner

  1. Informativ hensigt: Brugere søger viden eller svar på specifikke spørgsmål (f.eks. “hvordan man bager brød”).
  2. Navigationsintention: Brugerne vil finde en bestemt hjemmeside eller side (f.eks. “Facebook-login”).
  3. Kommerciel hensigt: Brugere sammenligner muligheder, før de træffer en beslutning (f.eks. “bedste smartphones under 500 euro”).
  4. Transaktionel hensigt: Brugerne er klar til at handle og foretager ofte et køb (f.eks. “køb løbesko online”).

Hvorfor er søgeintentionen vigtig?At forstå og tilpasse indhold til søgeintentionen sikrer relevans, forbedrer brugertilfredsheden og forbedrer SEO-præstationen. Google prioriterer indhold, der matcher brugerens hensigt, hvilket gør det afgørende for placeringen i søgeresultaterne.

Del artiklen
Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU