1 min. læsning

Køb nu, betal senere (BNPL)

Køb nu, betal senere (BNPL)-tjenester revolutionerer den måde, vi handler online på. Det forventes at vokse til over 900 millioner brugere globalt i 2027 – drevet af behovet for overkommelige kreditmuligheder i usikre økonomiske tider.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Køb nu, betal senere (BNPL)-tjenester revolutionerer den måde, vi handler online på. Det forventes at vokse til over 900 millioner brugere globalt i 2027 – drevet af behovet for overkommelige kreditmuligheder i usikre økonomiske tider. Feriesæsonen oplevede en stigning i BNPL-adoptionen, hvor et ud af 14 onlinekøb blev foretaget ved hjælp af disse apps. Men selvom BNPL tilbyder bekvemmelighed og fleksibilitet, er det vigtigt at være opmærksom på de potentielle ulemper, såsom overforbrug, skjulte gebyrer og uklar faktureringspraksis.

Derfor holder tilsynsmyndighederne nøje øje med branchen og indfører nye regler for at beskytte forbrugerne og sikre gennemsigtighed. Med BNPL får du, hvad du betaler for – bogstaveligt talt. I modsætning til layaway-planer, hvor du betaler på forhånd og venter på levering, giver BNPL-tjenester dig øjeblikkelig adgang til dine køb, når du foretager betalinger.

Del artiklen
Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU