Live Shopping er en marketingstrategi, hvor en vært, normalt en influencer eller berømthed, promoverer et produkt gennem en livevideo. I lighed med tv-shows med hjemmeshopping, hvor en person demonstrerer, hvordan man bruger en vare, foregår interaktionen mellem værten og publikum helt live, som navnet antyder. Gamificeret indhold, herunder kampagner og præmier, tilbydes typisk til publikum i løbet af en livestream, men kun i en begrænset periode. Livestream shopping er særligt effektivt på grund af den følelse af, at det haster, der skabes af knaphed eller begrænset tilgængelighed. Hvad mere er, jo større publikum er, jo større er frygten for at gå glip af en potentielt god handel.
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]