1 min. læsning

Live Shopping

Live Shopping er en marketingstrategi, hvor en vært, normalt en influencer eller berømthed, promoverer et produkt gennem en livevideo. I lighed med tv-shows med hjemmeshopping, hvor en person demonstrerer, hvordan man bruger en vare, foregår interaktionen mellem værten og publikum helt live, som navnet antyder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Live Shopping er en marketingstrategi, hvor en vært, normalt en influencer eller berømthed, promoverer et produkt gennem en livevideo. I lighed med tv-shows med hjemmeshopping, hvor en person demonstrerer, hvordan man bruger en vare, foregår interaktionen mellem værten og publikum helt live, som navnet antyder. Gamificeret indhold, herunder kampagner og præmier, tilbydes typisk til publikum i løbet af en livestream, men kun i en begrænset periode. Livestream shopping er særligt effektivt på grund af den følelse af, at det haster, der skabes af knaphed eller begrænset tilgængelighed. Hvad mere er, jo større publikum er, jo større er frygten for at gå glip af en potentielt god handel.

Del artiklen
Lignende artikler
SEO har ændret sig. Er du klar til det?
4 min. læsning

SEO har ændret sig. Er du klar til det?

Dine konkurrenter vinder allerede på ChatGPT, Reddit og AI-søgeværktøjer, mens du stadig er ved at opbygge backlinks og optimere til Google. Yngre brugere starter nu deres research på sociale platforme i stedet for traditionelle søgninger. Hvis din SEO-strategi ikke fungerer ud over Google, går du glip af et massivt skift i, hvordan folk rent faktisk […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU