2 min. læsning

Otto outsourcer en del af logistikken til Polen

Den tyske e-handelsgigant Otto har meddelt, at den outsourcer noget af sin egen logistik.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Otto outsourcer en del af logistikken til Polen
Kilde: Depositphotos

Koncernen er ved at bygge et distributionscenter i Polen. Fra den nye lokation vil ordrer blive plukket og sendt til kunder i Tyskland.

Tysklands Otto-koncern meddelte for nylig, at omsætningen faldt med 9 % i 2023 og nåede op på i alt 10,8 milliarder euro. Samtidig øgede onlinestormagasinet Otto antallet af detailpartnere med 33 % til mere end 6.500. Virksomheden meddelte også, at den åbner sin markedsplads for europæiske sælgere.

Investering på 150 millioner euro

For at understøtte yderligere vækst i e-handel har virksomheden investeret i sine logistikaktiviteter. Virksomheden investerede for nylig mere end 150 millioner euro i opførelsen af et 16.300 kvadratmeter stort automatiseret shuttlelager i Tyskland. Det forventes at være i drift til sommer. Med dette lager sigter virksomheden mod at behandle ordrer inden for få timer og tilbyde levering samme dag.

Source: Depositphotos

Nyt distributionscenter i Polen

Hermes Fulfilment Group åbner et nyt forsendelsescenter i Polen. Det er første gang, at koncernen har bygget et helt nyt sted uden for Tyskland. Opfyldelsescentret vil have et samlet areal på 118.000 kvadratmeter og vil starte driften i anden halvdel af dette år. Derfra vil op til 1.900 medarbejdere opbevare, plukke og sende Otto-varer til tyske kunder.

“Polen er meget centralt for en europæisk virksomhed som vores. Frem for alt kan vi levere fra Iłowa til store dele af Tyskland dagen efter ordren er afgivet. Politikere og administrationen har været meget støttende. Samtidig udvider vi vores lagerlogistik på tyske lokationer,” sagde Michael Otto, bestyrelsesformand og tidligere administrerende direktør for Otto-koncernen.

Del artiklen
Lignende artikler
Meta introducerer nye værktøjer til e-handel: Omnichannel-annoncer, AI og nye placeringer
3 min. læsning

Meta introducerer nye værktøjer til e-handel: Omnichannel-annoncer, AI og nye placeringer

Meta introducerer nye værktøjer og forbedringer af sine reklameværktøjer, der har til formål at støtte detail- og e-handelsvirksomheder. Virksomheden fortsætter med at investere i AI-modeller og udvider mulighederne for, at annoncører kan maksimere salgsresultaterne både online og i fysiske butikker.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+