2 min. læsning

Otto outsourcer en del af logistikken til Polen

Den tyske e-handelsgigant Otto har meddelt, at den outsourcer noget af sin egen logistik.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Otto outsourcer en del af logistikken til Polen
Kilde: Depositphotos

Koncernen er ved at bygge et distributionscenter i Polen. Fra den nye lokation vil ordrer blive plukket og sendt til kunder i Tyskland.

Tysklands Otto-koncern meddelte for nylig, at omsætningen faldt med 9 % i 2023 og nåede op på i alt 10,8 milliarder euro. Samtidig øgede onlinestormagasinet Otto antallet af detailpartnere med 33 % til mere end 6.500. Virksomheden meddelte også, at den åbner sin markedsplads for europæiske sælgere.

Investering på 150 millioner euro

For at understøtte yderligere vækst i e-handel har virksomheden investeret i sine logistikaktiviteter. Virksomheden investerede for nylig mere end 150 millioner euro i opførelsen af et 16.300 kvadratmeter stort automatiseret shuttlelager i Tyskland. Det forventes at være i drift til sommer. Med dette lager sigter virksomheden mod at behandle ordrer inden for få timer og tilbyde levering samme dag.

Source: Depositphotos

Nyt distributionscenter i Polen

Hermes Fulfilment Group åbner et nyt forsendelsescenter i Polen. Det er første gang, at koncernen har bygget et helt nyt sted uden for Tyskland. Opfyldelsescentret vil have et samlet areal på 118.000 kvadratmeter og vil starte driften i anden halvdel af dette år. Derfra vil op til 1.900 medarbejdere opbevare, plukke og sende Otto-varer til tyske kunder.

“Polen er meget centralt for en europæisk virksomhed som vores. Frem for alt kan vi levere fra Iłowa til store dele af Tyskland dagen efter ordren er afgivet. Politikere og administrationen har været meget støttende. Samtidig udvider vi vores lagerlogistik på tyske lokationer,” sagde Michael Otto, bestyrelsesformand og tidligere administrerende direktør for Otto-koncernen.

Del artiklen
Lignende artikler
Vækst i europæisk e-handel med mode: Onlinemode til en værdi af 213 milliarder euro
4 min. læsning

Vækst i europæisk e-handel med mode: Onlinemode til en værdi af 213 milliarder euro

Cross-Border Commerce Europe har samlet Top 500 Fashion, Beauty and Luxury Retail Europe-ranglisten. Rapporten afslører, at europæisk mode-e-handel voksede dramatisk sidste år. Det opnåede en omsætning på 213 milliarder euro – et betydeligt spring fra 122 milliarder euro i 2022. Denne vækst afspejler forbrugernes øgede efterspørgsel efter mode og kosmetiske produkter på både indenlandske og […]

Læs artiklen
Vejledning til Meta-annoncer: Boost dine e-handelskampagner i julen
4 min. læsning

Vejledning til Meta-annoncer: Boost dine e-handelskampagner i julen

Med den kommende jule- og Black Friday-periode forbereder e-handelsvirksomheder sig på en af årets travleste shoppingsæsoner. Meta og dets platforme, især Facebook og Instagram, spiller en afgørende rolle i marketingkampagner i løbet af året. Under de største shoppingferier kan marketingfolk forståeligt nok ikke udelade dem. For at hjælpe virksomheder har Meta lavet en omfattende vejledning […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+