
Ifølge data fra National Retail Federation vil de globale udgifter til detailmediereklamer overstige 100 milliarder dollars i 2025 og dermed overgå udgifterne til tv-reklamer. Tesco planlægger at udvide sit netværk af digitale skærme til 6.000 inden årets udgang og dermed blive det største netværk i Europa. Dette skridt understøttes af omfattende brug af personalisering og avancerede teknologier, herunder kunstig intelligens og dataanalyse fra deres Dunnhumby-afdeling.
Gør dig klar til hyperpersonalisering
Et af Tescos nøgleprojekter er introduktionen af næste generation af håndholdte scannere, som vil muliggøre hyperpersonaliseret reklame. Disse scannere vil kombinere Tesco Clubcard-data med kunstig intelligens, hvilket giver mulighed for mere målrettede og effektive reklamekampagner. I Storbritannien er en pilotfase af dette projekt allerede i gang og involverer tusindvis af kunder. Detailkæden vil således kunne tilbyde personlig indsigt, der vil hjælpe leverandørerne med at nå ud til kunderne mere effektivt. Ifølge Tesco kan kampagner, der bruger digitale skærme, vise en stigning i salget på 33 % og en stigning i antallet af kunder på 34 %. Takket være de bevægelige elementer er reklamer 2,5 gange mere effektive end statiske skærme. Omnichannel-tilgangen kombinerer forskellige mediekanaler for at opnå maksimal effekt. Forskning viser, at kunder, der eksponeres for flere kanaler, er meget mere tilbøjelige til at foretage et køb. Kunder, der eksponeres for tre kanaler, er 3,8 gange mere tilbøjelige til at købe, mens kunder, der eksponeres for fire kanaler, er 5,3 gange mere tilbøjelige til at foretage et køb.