2 min. læsning

Recommerce vokser i salgstal og popularitet blandt forbrugerne

Ordet recommerce bliver brugt mere og mere. Det henviser til salg af forbrugsvarer, som nogen allerede ejer - det kan være brugte, men også brugte eller uindpakkede produkter.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Recommerce vokser i salgstal og popularitet blandt forbrugerne
Kilde: Depositphotos

Ordet “recommerce” omfatter også reparation, renovering, istandsættelse eller udlejning af forbrugsvarer. Det anslås at være 120 milliarder euro værd i 2025. Store aktører som Amazon er også hoppet med på brugtvognen, og det betaler sig – de omsatte for milliarder sidste år.Ifølge en undersøgelse foretaget af Cross-Border Commerce Europe i samarbejde med FedEx Express og Poste Italiane vil genbrugshandlen tage fart. I 2022/23 var det europæiske recommerce-marked 94 milliarder euro værd. Det udgør i øjeblikket 12,3 % af det samlede europæiske e-handelsmarked. Det forventes at nå op på 14 % i løbet af de næste tre år.

Source: Cbcommerce.eu

Offentligheden kan lide brugte produkter

Undersøgelsen viser, at op til 85 % af de handlende har købt eller solgt brugte varer inden for det seneste år, og 27 % har gjort det for første gang. Op til 75 % af genbrugstransaktionerne er i andre kategorier end tøj. Disse omfatter elektronik, møbler, husholdnings- og sportsartikler, bøger, udendørsudstyr og biler. 76 % af de handlende føler, at stigmatiseringen i forbindelse med at købe brugt er blevet mindre. Omvendt siger 41 % af de adspurgte, at det nu er et statussymbol at købe brugte varer. I en nylig undersøgelse af det britiske marked fandt man ud af, at både miljømæssige og økonomiske årsager taler for et øget salg af brugte varer. Mere end halvdelen (55 %) af de handlende indrømmede, at de købte brugte varer på grund af den lavere pris. Kun 8 % angav bæredygtighed som en grund til at købe.

Del artiklen
Lignende artikler
Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller
6 min. læsning

Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller

Her er en opdatering af platformen, som vil ændre, hvordan millioner af mennesker deler videoer. I takt med at Facebook forenkler oprettelsen af videoer, har de netop annonceret, at alle videoer, der uploades til platformen, i de kommende måneder automatisk vil blive til en reel. Det er slut med at vælge mellem formater – det […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget
3 min. læsning

Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget

Microsoft Advertising har netop udsendt sine største opdateringer i månedsvis, hvor de vigtigste problemer, der har frustreret annoncørerne, er blevet løst. Disse ændringer kan endelig gøre platformen til et seriøst alternativ til Google Ads. Fra revideret rapportering til store Performance Max-logikskift og strømlinet import på tværs af platforme – her er, hvad der betyder noget […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+