2 min. læsning

Recommerce vokser i salgstal og popularitet blandt forbrugerne

Ordet recommerce bliver brugt mere og mere. Det henviser til salg af forbrugsvarer, som nogen allerede ejer - det kan være brugte, men også brugte eller uindpakkede produkter.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Recommerce vokser i salgstal og popularitet blandt forbrugerne
Kilde: Depositphotos

Ordet “recommerce” omfatter også reparation, renovering, istandsættelse eller udlejning af forbrugsvarer. Det anslås at være 120 milliarder euro værd i 2025. Store aktører som Amazon er også hoppet med på brugtvognen, og det betaler sig – de omsatte for milliarder sidste år.Ifølge en undersøgelse foretaget af Cross-Border Commerce Europe i samarbejde med FedEx Express og Poste Italiane vil genbrugshandlen tage fart. I 2022/23 var det europæiske recommerce-marked 94 milliarder euro værd. Det udgør i øjeblikket 12,3 % af det samlede europæiske e-handelsmarked. Det forventes at nå op på 14 % i løbet af de næste tre år.

Source: Cbcommerce.eu

Offentligheden kan lide brugte produkter

Undersøgelsen viser, at op til 85 % af de handlende har købt eller solgt brugte varer inden for det seneste år, og 27 % har gjort det for første gang. Op til 75 % af genbrugstransaktionerne er i andre kategorier end tøj. Disse omfatter elektronik, møbler, husholdnings- og sportsartikler, bøger, udendørsudstyr og biler. 76 % af de handlende føler, at stigmatiseringen i forbindelse med at købe brugt er blevet mindre. Omvendt siger 41 % af de adspurgte, at det nu er et statussymbol at købe brugte varer. I en nylig undersøgelse af det britiske marked fandt man ud af, at både miljømæssige og økonomiske årsager taler for et øget salg af brugte varer. Mere end halvdelen (55 %) af de handlende indrømmede, at de købte brugte varer på grund af den lavere pris. Kun 8 % angav bæredygtighed som en grund til at købe.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+