Sådan forstår du søgeord
Nøgleord er ord og sætninger, der bruges til at lave og forbedre onlineindhold. De kaldes også nogle gange SEO-søgeord. I en mulig kundes øjne er det de ord, de sætter ind i søgefeltet, der bedst beskriver de varer eller tjenester, de ønsker at finde, eller det spørgsmål, de ønsker at stille. For marketingfolk fortæller omhyggeligt udvalgte søgeord søgemaskinerne om indholdet på din side og hjælper dem med at rangere og foreslå det.
Søgeord kan fortælle dig meget om, hvordan din målgruppe tænker og føler, samt hvad de ønsker og har brug for – søgeordsintention. Brug af de rigtige søgeord i din skrivning kan i høj grad forbedre din virksomheds succes. Søgeord bruges normalt til søgemaskineoptimering (SEO) eller generel markedsføring. Målet er, at en kundes søgetermer matcher søgeord på dit websted.
Hvorfor søgeordsforskning er vigtig
Termerne på din hjemmeside beskriver din virksomhed, og hvad du sælger. Men søgemaskiner som Google bruger antallet og kvaliteten af søgeord i dit indhold til at beslutte, hvor dit websted skal placeres på en søgemaskineresultatside (SERP). Mere trafik og eksponering kommer fra højere SERP-placeringer. Faktisk går omkring 32 % af alle klik til det første resultat i en Google-søgning.
Ved at lave søgeordsundersøgelser kan du finde de bedste termer, der er både populære og specifikke. På denne måde kan du imødekomme kundernes behov, før de overhovedet ved af det. Brug af gode søgeord i blogindlæg, artikler eller produktdetaljer kan hjælpe dit websted med at rangere højere, hvilket vil få flere besøgende og hjælpe dig med at slå dine konkurrenter.
Sådan begynder du at lave søgeordsforskning
Før du begynder med din søgeordsforskning for at forbedre din skrivning, bør du blive fortrolig med nogle grundlæggende ideer:
- Fokussøgeord er det vigtigste udtryk, som du ønsker at rangere for og inkludere dem med vilje i din titel, URL, metabeskrivelse og tekst
- Long-tail søgeord er specifikke sætninger med tre eller flere ord, som kunder, der er længere fremme i købscyklussen, ofte bruger
- At forstå målet med en brugers søgeforespørgsel kaldes nøgleordsbetydning
- Månedlig søgevolumen er det gennemsnitlige antal gange, der søges efter et søgeord hver måned
- Aktuel autoritet betyder at vise dit websteds viden gennem detaljeret indhold, der er knyttet til andet indhold
At undersøge søgeord
Følg disse trin for at finde de søgeord, du skal bruge for at tiltrække de personer, du ønsker, og opbygge en stærk søgeordsstrategi:
- Indtast brede problemstillinger, der er relateret til din niche
- Tilføj søgetermer, som folk kan bruge til at finde hvert emne
- Find søgeord, der passer til det
- Tjek søgeordenes styrke
- Find ud af, hvordan du rangerer inden for dit felt
- Tjek søgemålet
Holde søgeordsplaceringer stabile
For at holde dine søgeordsresultater høje skal du kende til ændringer i algoritmen og opdatere dit indhold ofte. Find nye chancer og populære søgeord, der kan hjælpe dit indhold med at rangere højere.
Glem ikke, at søgeordsundersøgelse kun er det første skridt i din SEO-plan . Sørg for, at alt dit indhold er nyttigt, let at læse og komplet, hvis du virkelig vil skille dig ud. On-page SEO er vigtigt, og din hjemmeside skal være enkel at bruge og fungere godt på telefoner.
Det er vigtigt at være tålmodig, mens du langsomt bevæger dig op ad SERP’erne, for organisk SEO, hvilket tager tid. Med tiden vil dit websteds trafik og eksponering blive bedre, hvis du bliver ved og bruger de rigtige metoder.