2 min. læsning

Sådan undgår du misbrug af returvarer: Erfaringer fra en australsk undersøgelse

I den seneste tid er returnering ikke kun blevet en del af indkøbsprocessen, men også et område for unfair praksis. Ifølge ny forskning i Australien er denne urimelige adfærd en alvorlig udfordring for detailhandlere over hele verden.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Sådan undgår du misbrug af returvarer: Erfaringer fra en australsk undersøgelse
Kilde: Depositphotos

Svindel med returvarer

Svindel med returvarer kan tage mange former. Fra at bestille flere varer til afprøvning med den hensigt at returnere de fleste af dem (parentes) til at forsøge at returnere en vare, der ikke er berettiget til refusion. Nogle forbrugere bærer eller bruger varer med den hensigt at returnere dem senere. Andre grupper hævder, at en funktionel vare er defekt for at få pengene tilbage eller rabat. Endnu længere ude er dem, der køber varer med et stjålet kreditkort og derefter overfører forsøget på refusion til et andet kort. Briterne returnerede f.eks. op til 42 % af deres ordrer efter jul. Nogle mærker finder på deres egne løsninger for at håndtere dette og straffer brugere, der misbruger gratis returnering. I Schweiz er onlinebutikker ansvarlige for at give de rigtige oplysninger om produkter og størrelser for at reducere antallet af returneringer.

Langt de fleste foretrækker fleksible vilkår

Ifølge en australsk undersøgelse misbruger omkring en tredjedel af online-shopperne returpolitikken. Yderligere 31 % af kunderne giver manglende økonomi skylden for, at de misbruger returretten. Op til 96% af forbrugerne siger, at de foretrækker at handle hos forhandlere med fleksible returpolitikker. Det er

vigtigt for e-butikker at have klare og gennemsigtige

returpolitikker.

Mere end en tredjedel af kunderne læser disse politikker, før de foretager et køb, så det er vigtigt, at de er klare og let tilgængelige på hjemmesiden.

På den anden side sagde 62 % af de adspurgte, at de ikke accepterer urimelige returneringer. Nogle forbrugere er samvittighedsfulde shoppere, og op til 25 % af dem ville være tilbageholdende med at misbruge returnering, hvis de vidste, at det havde en negativ indvirkning på miljøet. Det er derfor tilrådeligt at behandle hver enkelt kunde individuelt. E-butikker kan bruge data om kundernes tidligere adfærd til at give en personlig oplevelse. Segmentering af kunder og skræddersyning af shoppingoplevelsen baseret på deres tidligere adfærd kan være en effektiv måde at forhindre svindel med returvarer på.

Del artiklen
Lignende artikler
Transportledelse i logistik
12 min. læsning

Transportledelse i logistik

Transportstyring er afgørende for effektiv logistik og sikrer, at varer bevæger sig gnidningsløst på tværs af forsyningskæder. Det indebærer valg af de rigtige transportører, optimering af ruter og integration af teknologi for at reducere omkostningerne og forbedre leveringshastigheden. I takt med den stigende globalisering står logistikvirksomhederne over for stadig større udfordringer, lige fra transport over […]

Michaela Královičová Michaela Královičová
CEO Infinity Forwarding
Læs artiklen
Hvorfor er det vigtigt at forstå logistikstyring for at kunne ekspandere international e-handel?
9 min. læsning

Hvorfor er det vigtigt at forstå logistikstyring for at kunne ekspandere international e-handel?

Logistikstyring er en vigtig del af e-handelsvirksomheden, især for onlineforhandlere, der ønsker at ekspandere internationalt. En god forståelse af logistikprocesserne, fra lagerstyring til grænseoverskridende leverancer og omvendt logistik, er afgørende for en virksomheds succes eller fiasko i den konkurrenceprægede globale e-handelsbranche. I den følgende artikel gennemgår vi, hvorfor logistikstyring er så vigtig, og hvad der […]

Stefani Raykova Stefani Raykova
Chief Marketing Officer, euShipments.com
Læs artiklen
Betydningen af logistik for virksomheder
11 min. læsning

Betydningen af logistik for virksomheder

Logistik er en afgørende del af forretningsprocesserne for mange virksomheder. Du behøver ikke at være en produktions- eller distributionsvirksomhed, for at din virksomhed har brug for forretningslogistik. Banker, marketingbureauer og forsikringsselskaber har også brug for at håndtere logistik i et eller andet omfang. Når en virksomhed f.eks. organiserer et firmaarrangement, vil den måske gerne give […]

Michaela Královičová Michaela Královičová
CEO Infinity Forwarding
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+