Som Reuters rapporterer, afslørede Shein sine online markedspladstjenester ved en begivenhed i Madrid i sidste måned sammen med Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food og det spanske kosmetikmærke Bella Aurora.
“Alle forbinder Shein med mode, men vi er dedikerede til alle vertikaler,” sagde Christina Fontana, direktør for brand operations for EMEA-regionen, på konferencen.
Ifølge Fontana reagerer platformen simpelthen på forbrugernes efterspørgsel efter mærkevarer. Reuters rapporterer, at Fontana tidligere arbejdede for Alibaba Group og er en af flere markedseksperter, som Shein har købt fra den kinesiske gigant.
På EU’s størrelse
Shein har i gennemsnit 108 millioner månedlige aktive brugere i EU. Det er på grund af det store antal brugere, at EU har rangeret den som en stor internetplatform. Som sådan falder det ind under Digital Services Act (DSA) og vil være underlagt strengere kontrol.
Det skal overholde de strenge regler for at beskytte brugerne og øge sikkerheden af sine tjenester inden udgangen af august. Virksomheder, der bryder reglerne, kan få bøder på op til 6 % af deres årlige omsætning, herunder et forbud mod at operere i tilfælde af alvorlige og gentagne overtrædelser. Shein er den 23. platform, der er omfattet af reglerne. Andre omfatter virksomheder som X, TikTok, Meta og Google.