2 min. læsning

Shein udvider sig ud over mode: Hudpleje, tandpasta og legetøj i horisonten

Den kinesiske onlinebutik Shein, kendt for at sælge billig mode, ønsker at udvide sin platform. Det vil tilføje husholdningsprodukter, apoteker og legetøj. Med dette træk forsøger fast fashion-butikken at diversificere sit tilbud ud over tøj, øge sin troværdighed og konkurrere med giganter som Amazon.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Shein udvider sig ud over mode: Hudpleje, tandpasta og legetøj i horisonten
Kilde: Depositphotos

Som Reuters rapporterer, afslørede Shein sine online markedspladstjenester ved en begivenhed i Madrid i sidste måned sammen med Colgate-Palmolive, Hasbro, Suntory Beverage & Food og det spanske kosmetikmærke Bella Aurora.

“Alle forbinder Shein med mode, men vi er dedikerede til alle vertikaler,” sagde Christina Fontana, direktør for brand operations for EMEA-regionen, på konferencen.

Ifølge Fontana reagerer platformen simpelthen på forbrugernes efterspørgsel efter mærkevarer. Reuters rapporterer, at Fontana tidligere arbejdede for Alibaba Group og er en af flere markedseksperter, som Shein har købt fra den kinesiske gigant.

På EU’s størrelse

Shein har i gennemsnit 108 millioner månedlige aktive brugere i EU. Det er på grund af det store antal brugere, at EU har rangeret den som en stor internetplatform. Som sådan falder det ind under Digital Services Act (DSA) og vil være underlagt strengere kontrol.

Det skal overholde de strenge regler for at beskytte brugerne og øge sikkerheden af sine tjenester inden udgangen af august. Virksomheder, der bryder reglerne, kan få bøder på op til 6 % af deres årlige omsætning, herunder et forbud mod at operere i tilfælde af alvorlige og gentagne overtrædelser. Shein er den 23. platform, der er omfattet af reglerne. Andre omfatter virksomheder som X, TikTok, Meta og Google.

Del artiklen
Lignende artikler
TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år
3 min. læsning

TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år

Der er sket noget vildt på TikTok på det seneste. Lidl, det tyske discountsupermarked, har smidt begrænsede produkter på TikTok Shop, og de bliver udsolgt hurtigere end nogensinde. Deres Dubai-chokoladebarer – dem med pistaciefyld, som alle er besatte af – solgte 72 barer hvert sekund og blev udsolgt på 90 minutter. Til almindelige priser. Ingen […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU