2 min. læsning

Sheins bæredygtighedspåstande undersøgt

Heins bæredygtighedspåstande er under lup, da Italiens handelsmyndighed indleder en undersøgelse af Infinite Styles Services CO. Limited, det Dublin-baserede firma, der administrerer Sheins italienske hjemmeside. Undersøgelsen fokuserer primært på potentielt vildledende miljøpåstande fremsat på platformen.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Sheins bæredygtighedspåstande undersøgt
Kilde: Depositphotos

Antitrust-organet siger, at virksomheden ser ud til at give indtryk af, at den laver og sælger tøj på en måde, der er god for miljøet, ved at fremsætte påstande, der ikke er klare eller muligvis er falske.

Myndigheden, der undersøger Sheins bæredygtighedspåstande, udtrykte bekymring over “evoluSHEIN” -tøjlinjen, der markedsføres som miljøvenlig. De givne oplysninger kan vildlede forbrugerne med hensyn til mængden af grønne fibre, der anvendes. Desuden er der mangel på gennemsigtighed med hensyn til tøjets manglende evne til at blive genanvendt yderligere.

Antitrust-agenturet påpegede også problemer med den måde, Shein sagde, at de var forpligtet til at reducere kulstofemissioner, og den måde, hvorpå deres bæredygtighedspapirer for 2022 og 2023 viste, at de faktisk øgede drivhusgasemissionerne.

Shein er et fast-fashion-mærke kendt for sit billige tøj, men dets arbejdspraksis og miljøeffekt kommer under mere og mere lup. Der er rygter om, at virksomheden kan blive børsnoteret i London, hvilket har gjort disse bekymringer værre.

Sheins talsmand havde ikke svaret på anmodninger om kommentarer til undersøgelsen på tidspunktet for historien.

Del artiklen
Lignende artikler
Trump truer EU med nye toldsatser
2 min. læsning

Trump truer EU med nye toldsatser

Ifølge Reuters beskrev USA’s præsident Donald Trump EU’s handelspraksis som “meget, meget dårlig” for USA og annoncerede planer om at indføre nye toldsatser over for EU den 21. januar. En potentielt stor ændring i handelen mellem USA og EU kan blive resultatet af Trumps erklæring i Det Hvide Hus om, at told er “den eneste […]

Læs artiklen
Hvorfor kun 26% vurderer digitale oplevelser som fremragende, og hvordan de kan forbedres
3 min. læsning

Hvorfor kun 26% vurderer digitale oplevelser som fremragende, og hvordan de kan forbedres

Kun 26% af kunderne vurderer de digitale oplevelser som fremragende. Hvad kan der gøres? Sidste år var der en stigning i nyheder om samlede data og generativ AI, som begge har potentiale til at ændre kundeoplevelsen. Hvorfor mislykkes personalisering ofte? Og hvad adskiller markedsledere fra andre virksomheder? Rapporten Adobe Digital Trends 2024 fokuserede på disse […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+