2 min. læsning

Stort cyberangreb rammer Chrome-browserudvidelser

Sikkerhedsforskere har opdaget et udbredt cyberangreb, der er rettet mod Chrome-browserudvidelser, ifølge The Verge. Siden midten af december 2024 har angriberne været i stand til at installere ondsindet kode og kompromittere flere velkendte udvidelser.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Stort cyberangreb rammer Chrome-browserudvidelser
Kilde: Depositphotos

Hovedmålet med angrebet var at høste private brugeroplysninger, især browsercookies og autentificeringssessioner. Eksperter bemærkede, at de primære mål var AI-tjenester og reklameplatforme på sociale medier, med særlig vægt på Facebook Ads-konti.Ironisk nok var Cyberhaven, en virksomhed, der tilbyder cybersikkerhedsløsninger, en af de ramte virksomheder. En phishing-mail blev brugt til at kompromittere deres data loss prevention extension. Kl. 20:32 den 24. december blev den ondsindede version af deres udvidelse (24.10.4) gjort tilgængelig. Selvom virksomheden reagerede hurtigt og identificerede problemet næste dag kl. 18:54, fortsatte den ondsindede kode med at fungere indtil kl. 21:50 den 25. december.

Jaime Blasco, en sikkerhedsforsker, bemærker, at ingen bestemt virksomhed var målet for dette angreb. Han fandt den samme ondsindede kode i andre udvidelser, såsom VPN- og AI-værktøjer, mens han gennemførte sin undersøgelse.

Efter hændelsen udgav Cyberhaven en række sikkerhedsretningslinjer for organisationer, der kan være påvirket. Vigtige forholdsregler omfatter nøje kontrol af systemlogfiler for usædvanlig aktivitet og ændring af alle adgangskoder med det samme, hvis de ikke bruger den sofistikerede FIDO2-sikkerhedsstandard til multifaktorautentificering. En opdateret, sikker version af udvidelsen, betegnet 24.10.5, er allerede blevet gjort tilgængelig af virksomheden.

Del artiklen
Lignende artikler
Den stigende betydning af strategisk prissætning i detailhandlen: Hvordan data omformer forbrugernes loyalitet
3 min. læsning

Den stigende betydning af strategisk prissætning i detailhandlen: Hvordan data omformer forbrugernes loyalitet

Strategisk prissætning er vigtigere end nogensinde, og det ændrer, hvordan virksomheder interagerer med forbrugere, der bliver mere omkostningsbevidste. Ifølge den nyligt offentliggjorte Retail Gazette – Acuity Pricing Report “Pricing power: Winning margin and loyalty in 2025” afslører forskningen dramatiske ændringer i forbrugernes adfærd, hvor loyalitet viger for værdisøgning på tværs af alle markedssegmenter.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Fokuser på mulighedsscore: AI vil fortælle dig, hvad du skal forbedre i din annoncering
3 min. læsning

Fokuser på mulighedsscore: AI vil fortælle dig, hvad du skal forbedre i din annoncering

Meta udvider Opportunity Score – en metrik, der øjeblikkeligt afslører i Ads Manager, hvordan du kan forbedre kampagner og reducere omkostninger. Denne nye AI-baserede måling når ud til flere annoncører efter testning. Den giver en klar kampagnescore og specifikke forslag til forbedringer.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+