
TikTok Shop, som allerede findes i flere asiatiske lande, Storbritannien og USA, planlægger yderligere ekspansion til Europa og Mexico. Selv om nyheden om udvidelsen ikke er officiel, blev de første oplysninger bragt af South China Morning Post, og onlinemediet Ecommerce News citerede andre anonyme kilder. Desuden er TikTok begyndt at invitere handlende i Tyskland, Frankrig, Italien og Spanien til betatestning
. Lanceringen forventes til sommer.
I et forsøg på at øge overskuddet er det et logisk skridt for sociale medievirksomheder at skabe en e-handelsplatform. På den måde styrker de deres position i det digitale økosystem og bidrager til væksten inden for onlinehandel. Populariteten og den høje trafik spiller TikTok i hænde, som vi allerede har rapporteret i flere artikler. På trods af indledende forsinkelser forårsaget af skuffende resultater i Storbritannien prøver TikTok Shop lykken andre steder. Med de nye tilføjelser vil platformen nu operere i 13 lande. Målet er at nå op på 50 milliarder dollars i bruttohandelsværdi (GMV) i år.