2 min. læsning

Trump truer EU med nye toldsatser

Ifølge Reuters beskrev USA's præsident Donald Trump EU's handelspraksis som "meget, meget dårlig" for USA og annoncerede planer om at indføre nye toldsatser over for EU den 21. januar. En potentielt stor ændring i handelen mellem USA og EU kan blive resultatet af Trumps erklæring i Det Hvide Hus om, at told er "den eneste måde" at opnå fair handelsrelationer på.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Trump truer EU med nye toldsatser
Kilde: Depositphotos

Ifølge Trump er hovedproblemet USA’s handelsunderskud over for EU. I modsætning til lignende tiltag mod Canada og Mexico, hvor han satte en deadline til 1. februar, har han endnu ikke angivet en specifik dato for indførelsen af EU-told.

Hvordan påvirker dette onlineshopping?

Nye toldsatser kan få stor betydning for e-handel og handel på tværs af grænserne mellem USA og EU. For europæiske leverandører, der sælger i USA, kan omkostningerne blive højere. Disse ekstra udgifter vil højst sandsynligt blive afspejlet i de endelige forbrugerpriser.

Situationen er stadig uklar, da flere nøglefaktorer endnu ikke er fastlagt:

  • toldsatsernes præcise omfang
  • specifikke produktkategorier
  • tidslinje for implementering

Trumps trusler om toldsatser: Globale reaktioner og økonomiske konsekvenser

Ifølge Reuters har de finansielle markeder allerede reageret på Trumps kommentarer; S&P 500-indekset nåede sit højeste punkt i en måned, men nye trusler mod EU og Kina kan vende denne opadgående tendens.

Europa er klar til mulige amerikanske

toldsatser.

toldsatser, sagde Tysklands afgående vicekansler Robert Habeck, som understregede vigtigheden af, at EU står sammen om at tackle disse spørgsmål.

Han advarede om, at handelstvister med USA ville være skadelige for begge parter, og antydede, at gengældelsesaktioner kunne have en effekt på den amerikanske økonomi, især forbrugersektoren.

Del artiklen
Lignende artikler
Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende
4 min. læsning

Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende

Videoindhold fanger opmærksomheden – det ser vi på stort set alle platforme. Filmruller dominerer på Instagram, Facebook er fuld af videoer, og selv YouTube, som er bygget på videoer, har sine shorts. Og endelig støder vi på dem i e-handel, når vi præsenterer produkter. Forretningsnetværket LinkedIn rapporterede, at antallet af videoseere steg med 36% i […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+