3 min. læsning

Tryk, scan, betal: Fingerprint Cards og IN Groupe går sammen om næste generation af betalingskort

Har du hørt om den nye, seje ting, som Fingerprint Cards og IN Groupe er i gang med? De arbejder på denne smarte teknologi til kontaktløse betalingskort med indbygget biometri. Det er ret vildt!

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Tryk, scan, betal: Fingerprint Cards og IN Groupe går sammen om næste generation af betalingskort
Kilde: Depositphotos

Så her er sagen: Folk bliver mere og mere glade for at bruge deres kort til at betale med, ikke sandt? Disse virksomheder satser stort på, at vi alle snart vil have kort med fingeraftryksscannere. De slog sig sammen i november sidste år for at gøre det nemmere og billigere for kortproducenterne at fremstille disse tingester. Fingerprint Cards (de er i øvrigt svenske) har en smart sensor, der hedder T-Shape® T2. Den er superenergieffektiv og fungerer som en drøm. De har allerede sendt en million af disse sensorer til betalingskort, hvilket er ret imponerende. Nu bringer IN Groupe (de er europæiske) deres SPS-brand ind i blandingen. De hjælper med at sikre, at disse højteknologiske kort kan masseproduceres og sendes til hele verden. Det handler dog ikke kun om sensoren. De arbejder på alle de små detaljer, som hvordan man bygger kortene, skærer dem til i den rigtige størrelse, sikrer kortenes sikkerhed og får dem certificeret. Og hør her – det hele er bygget på noget teknologi fra STMicroelectronics, der hedder STPay-Topaz-Bio. Det lyder smart, ikke? Under alle omstændigheder er det hele en del af den store indsats for at gøre vores betalingskort til en del af en anden betalingsgateway og mere sikre og nemmere at bruge. Ikke mere fumlen med pinkoder eller underskrifter – bare tryk og gå med dit fingeraftryk!

Source: Depositphotos

Hvad dette kan betyde for e-handel

For det første kan disse biometriske kort gøre onlinetransaktioner langt mere sikre. Forestil dig, at du tjekker ud i din foretrukne onlinebutik, og i stedet for at indtaste et langt kortnummer og CVV, trykker du bare på dit kort på en læser, der er forbundet med din computer, og scanner dit fingeraftryk. Bum! Betalingen er gennemført, og der er langt mindre risiko for, at nogen stjæler dine kortoplysninger.

Det kan få stor betydning for reduktionen af svindel i onlinetransaktioner. Det er gode nyheder for både kunder og sælgere. Mindre svindel betyder færre tilbageførsler for virksomhederne og større tillid til onlineshopping for kunderne.

Det kan også gøre betalingsprocessen hurtigere. Det er slut med at famle efter pungen for at indtaste kortoplysninger – bare en hurtig fingeraftryksscanning, og så er du færdig. Det kan føre til færre forladte indkøbsvogne og flere gennemførte køb, hvilket er gode nyheder for e-handelsvirksomheder.

Selvfølgelig kan der være nogle forhindringer, der skal overvindes. Folk skal vænne sig til den nye teknologi, og netbutikkerne skal opdatere deres systemer, så de fungerer med de nye betalingsmetoder. Men hvis det tager fart, kan det revolutionere den måde, vi handler på nettet.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+