
Tyske forbrugere viser et stærkt engagement i ferieudgifter
eBays “Weihnachtsshopping Report 2024” afslører positive udsigter for det tyske feriedetailmarked. Næsten halvdelen af de tyske forbrugere planlægger at opretholde eller øge deres julegavebudgetter sammenlignet med sidste år, og kun en femtedel har til hensigt at reducere udgifterne. Rapporten fremhæver, at julehandelssæsonen startede i slutningen af august, hvor forbrugerinteressen toppede i de tre uger op til Cyber Week i november. Denne forlængede shoppingperiode giver detailhandlere en betydelig mulighed for at fange feriesalg ved strategisk timing af deres kampagner og lagerstyring.
Juleshoppingtendenser viser tidligt forbrugerengagement
Rapporten, som var baseret på en undersøgelse af 10.000 tyske forbrugere foretaget af Civey, så også på salgsdata fra eBay.de. Disse data viste, at der var tidlige stigninger i efterspørgslen efter en række forskellige produktkategorier, såsom elektronik, mode, skønhedsprodukter, sportsudstyr, møbler og legetøj.
Arnaud Valion Gueutal, direktør for Centraleuropa Advertising hos eBay, kommenterede resultaterne:
“Efterspørgslen efter julegaver er fortsat robust, hvilket giver en betydelig mulighed for tyske detailhandlere i feriesæsonen 2024.”
eBay har implementeret forbedrede annonceringsværktøjer og løsninger til sælgere, såsom et nyt Advertising Cockpit, for at udnytte denne tendens. Formålet med disse forbedringer er at hjælpe handlende med at øge synligheden af deres produkter og øge deres julesalg på platformen.
Rapporten understreger betydningen af tidlig forberedelse og målrettet annoncering for e-handelsvirksomheder for at vække forbrugernes interesse i den forlængede juleshoppingperiode.