Ifølge rapporten kan uopfyldte forventninger om sikkerhed, betalingspålidelighed og app-stabilitet forhindre mobilhandelskonverteringer. “Effekten af mobil ydeevne i at skabe forbrugertillid” understreger den nye mobile benchmark-rapport flere vigtige indsigter:
- Selvom mobilkøb stadig er lavt, er smartphone-brugen steget med 20 % sammenlignet med 2023.
- Mens 69 % af forbrugerne undersøger varer af høj værdi på mobilen, foretages de fleste køb på computeren. Op til 10 % af mobile vogne forlader sig selv mere end desktop.
- Af brugerne har bemærkelsesværdige 45 % oplevet problemer med at købe på mobilen, hvilket får 51 % til at stoppe med at bruge deres enhed. Desuden ville 55 % opgive køb, der strækker sig over tre til fem minutter.
- Kun 17 % af de adspurgte føler sig trygge ved at foretage betydelige mobilkøb, med kun 250 £ komfortabelt. For køb under 50 £ stiger denne statistik til kun 59 %.
- Fejl, der forårsager fejl eller forhindringer (43 %) efterfulgt af mangel på værktøjer sammenlignet med desktop (33 %).
- Sikkerhedsproblemer (25 %) er hovedårsagerne til mistillid til mobiler.
“Virksomheder finder det tydeligvis dyrt, når øget smartphone-brug resulterer i lave mobilhandelskonverteringer.”, sagde Global VP og Head of Travel & Hospitality Strategy hos Quantum Metric Danielle Harvey
Strategiske udgifter, især forud for Black Friday og Cyber Monday, kan dog løse forbrugerproblemer og frigøre mobilens faktiske potentiale.
Virksomheder kan omdanne mobilens potentiale til profit ved at bruge datadrevet indsigt til bedre at forstå mobile kunderejser, levere skræddersyede oplevelser og understøtte sikkerhed.