Analysen afslørede en betydelig sammenhæng mellem virksomhedernes talentmål og det generelle helbred – som omfatter fysisk, mental, social og økonomisk velvære. Virksomheder, der handler for at øge medarbejdernes trivsel, bør forvente højere arbejdstilfredshed, loyalitet, engagement og output. Disse data kan hjælpe HR-teams med at designe hele initiativer, der spænder over alle aspekter af medarbejdernes trivsel.
Virksomheder bør koncentrere sig om nøgleelementer i medarbejderoplevelsen, hvis de skal vise omsorg ordentligt:
1. Faglig udvikling og uddannelse2. Designet arbejde3. Sociale og støttende civilisationer4. Balance mellem arbejde og privatliv og fleksibilitet5. Wellness-programmer og fordele
Ved at tackle disse problemer kan HR skabe betingelser, hvor medarbejderne føler sig mere succesfulde, værdsatte og en del af noget.
Ifølge undersøgelsen går medarbejdernes velfærd ud over mindsteløn og sikkerhedsforanstaltninger. Det betyder, at vi værdsætter medarbejdernes indsats og deres forskellige behov som mennesker. Det er afgørende, at virksomheder ikke behøver at være fejlfri i deres levering af deres produkter; Medarbejderne værdsætter mest konsistens i indsatsen.
For at øge medarbejdernes generelle velvære bør HR-eksperter overveje at inkludere både officielle (såsom fleksible fordele) og uformelle aktiviteter (som ledere, der afholder sporadiske teamfrokoster). Denne tilgang kan give andre positive talentresultater samt mere jobglæde.Undersøgelsen understreger også behovet for at tilpasse behandlingstilgange til de forskellige arbejdsstyrkekrav. HR er nødt til at skabe fleksible programmer, der appellerer til mange “arbejdsstyrker” i en enkelt virksomhed, efterhånden som arbejdspladserne bliver mere varierede med hensyn til årtier, racer og familiesituationer.
Selvom de nuværende statistikker viser en lille stigning i den generelle arbejdsglæde og medarbejderloyalitet, er begge markører stadig historisk lave. Dette understreger, hvor meget virksomheder stadig skal give pleje-først-initiativer topprioritet. Virksomheder, der prioriterer medarbejdernes pleje, kan hjælpe med at genoprette det generelle helbred blandt deres arbejdsstyrke og også hjælpe med at imødegå alarmerende tendenser, herunder lavere tilfredshedsniveauer blandt yngre generationer.
Effektiv talentstyring kræver endelig en omsorgskultur. Effektiv omsorg i alle facetter af medarbejderoplevelsen vil hjælpe HR-teams med at forvente fordele i medarbejdernes sundhed, loyalitet og produktivitet. At give pleje topprioritet hjælper virksomheder med at skabe et arbejdsmiljø, der gavner medarbejderne såvel som virksomheden, og dermed fremmer langsigtet succes og tilfredshed for alle.