3 min. læsning

Verdens bedste e-handelsforhandlere vil nå op på 6,56 billioner dollars i 2025

Den seneste Retail Week-rapport giver ny markedsindsigt i de største e-handelsvirksomheder. Forbrugernes fortsatte søgen efter omkostningseffektive indkøbsmuligheder har fået de største detailhandlere til at udvikle digitale strategier, som med succes bringer kunderne tilbage til deres virtuelle indkøbsvogne. E-handelsbranchen fortsætter med at vokse hurtigt, fordi analytikere forventer, at den vil nå op på 6,56 billioner dollars i 2025 med en stigning på 7,8 % i forhold til i år. Shopify-eksperterne forudser, at e-handelssalget vil overstige 8 billioner dollars i løbet af 2028.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Verdens bedste e-handelsforhandlere vil nå op på 6,56 billioner dollars i 2025
Kilde: Depositphotos

De største kraftcentre for e-handel i verden

  • Alibaba: Lancerer en AI-drevet B2B-søgemaskine kaldet Accio, der når ud til 500.000 SMV-brugere og øger konverteringsraten med næsten 30 %.
  • Amazon: Implementerede “vision-assisted” pakkehentningsteknologi, der reducerede chaufførernes indsats med 67 % og sparede over 30 minutter pr. leveringsrute. Opnåede en konverteringsrate på 10,75 % i 2024.
  • Boots: Styrker sin position på skønhedsmarkedet, lancerer hurtige leveringstjenester og udnytter kundedata til at udvikle sundhedstjenester. Oplevede en stigning i det digitale salg på 23 % i forhold til året før.
  • Currys: Fokuserede på digital transformation med elektroniske hyldeforkanter, digitale køsystemer og partnerskaber med Microsoft for at udnytte AI-teknologi.
  • Next: Nåede milepælen på 1 mia. pund i overskud, ekspanderede til Indien gennem et partnerskab med Myntra og lancerede luksusplatformen Seasons.
  • Ocado Retail: Udnyttede robotteknologi og automatisering til hurtigere ordrebehandling, hvor robotter gjorde det muligt at plukke en ordre på 50 varer på bare 10 minutter.
  • Tesco: Forsøg med personlige Clubcard-rabatter baseret på indkøbsadfærd og lancering af en online markedsplads med over 20.000 tredjepartsprodukter.
  • The Very Group: Investerer i AI- og dataløsninger, bruger AI-drevet modellering til at forbedre lagerforudsigelser og lancerer en detailmedieplatform kaldet Very Media Group.
  • Walmart: Introducerer metaverse shoppingoplevelser gennem Roblox og en social platform kaldet “Shop with Friends” for at tiltrække yngre kunder.

Med 81 % af de adspurgte forbrugere, som foretrækker virksomheder, der leverer skræddersyede oplevelser, er personalisering blevet den hellige gral. En anden front, der er ved at blive erobret, er betalingsfleksibilitet; John Lewis arbejdede sammen med Klarna for at give sine onlineforbrugere mulighed for at købe nu og betale senere, mens Currys lancerede “flexpay” for fleksible betalingsmuligheder.Social handel vinder stadig frem og forventes at nå op på 6,2 billioner dollars på verdensplan i 2030. Livestream-shopping stammer fra Kina og har udviklet sig til en industri på 512 milliarder dollars. I 2026 forventes det at udgøre hele 20 % af alt e-handelssalg i Storbritannien. Retail Weeks rapport fremhæver fem hovedtaktikker for handlende, der ønsker at forbedre deres e-handelstilstedeværelse:

  • investering i kunstig intelligens i hele værdikæden
  • fremtidssikring med smarte digitale betalingsinnovationer
  • brug af loyalitetsprogrammer og dataindsigt
  • holde fokus på hurtig levering
  • glæde forbrugerne med engagerende onlineoplevelser
Del artiklen
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+