
QR-koder til kanaler
Denne opdatering giver skabere mulighed for at generere en unik QR-kode til deres YouTube-kanal, hvilket gør det nemmere at dele indhold både online og offline. Ifølge YouTube har de forsøgt at forenkle delingsprocessen, fordi det at kopiere og indsætte URL’er ikke var det mest praktiske – især ikke i offline-verdenen. Du kan finde din QR-kode i appen på fanen My under Share Channel.
Bedre YouTube-shorts
YouTube tester også nye effekter for brugergenereret indhold i Shorts. Dette eksperiment giver en udvalgt gruppe af skabere mulighed for at designe og udgive deres egne effekter direkte i Shorts, i lighed med de effekter, der er tilgængelige på platforme som Snapchat og Instagram. Alle brugere vil kunne anvende disse nye effekter i deres Shorts ved at gå ind på knappen Effekter og udforske de tilgængelige muligheder. Dette initiativ kan være en forløber for mere avancerede værktøjer til at skabe effekter på YouTube og udvide udvalget af korte videoer på platformen
Links til andre kanaler og udvalgte sektioner
YouTube eksperimenterer også med nye måder at fremhæve andre skabere på i kommentarer. De udvider testningen af betalingsoplysningerne i YouTube Studio til at omfatte andre valutaer end USD. Endelig udvider YouTube adgangen til Jump Ahead-funktionen. Dette værktøj bruger AI til at identificere de mest populære dele af en video og giver brugerne mulighed for at springe direkte til disse punkter ved at dobbeltklikke på knappen til hurtig fremspoling. Funktionen, som oprindeligt blev lanceret i marts, blev godt modtaget, og 92 % af testerne fandt den nyttig. YouTube siger, at funktionen ikke har haft nogen væsentlig indvirkning på den samlede seertid, på trods af bekymringer om, at den kunne reducere den tid, folk bruger på at se videoer. Det skal tilføjes, at Jump Ahead kun er tilgængelig for YouTube Premium-abonnenter. Skabere kan dog teste det på deres egne videoer uden abonnement.