2 min. læsning

Zalando snupper ABOUT YOU i et mode-powerplay til 6,50 euro pr. aktie

En af de største onlineforhandlere af mode i Europa, Zalando, en tysk virksomhed, begyndte formelt sit overtagelsestilbud på konkurrenten ABOUT YOU i går.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Zalando snupper ABOUT YOU i et mode-powerplay til 6,50 euro pr. aktie
Kilde: Depositphotos

Aftalevilkår indeholder et førsteklasses tilbud og stærk støtte fra interessenter

Tilbuddet repræsenterer et stort skridt i konsolideringen af det europæiske marked for e-handel med mode og er allerede blevet godkendt af BaFin, det tyske finanstilsyn. Zalando betaler ABOUT YOU’ s aktionærer 6,50 euro pr. aktie som en del af handlen, hvilket er en betydelig præmie i forhold til dagskursen. Det er især en bemærkelsesværdig præmie på 107 % i forhold til den volumenvægtede gennemsnitlige aktiekurs over tre måneder fra den 10. december 2024 og en præmie på 12 % i forhold til analytikernes gennemsnitlige kursmål på € 5,80. Zalando har allerede etableret en solid position i denne handel med opbakning fra vigtige investorer som Otto Group, Otto Family, HEARTLAND og de tre grundlæggere af ABOUT YOU. Zalando har allerede fået kontrol over næsten 80 % af virksomhedens aktier takket være disse aftaler.

Aktionærerne i ABOUT YOU har indtil den 17. februar 2025 til at acceptere tilbuddet

.

Tidslinje for Zalandos opkøb og bestyrelsens støtte

Tilbuddet har fået positiv feedback fra ABOUT YOU’s ledelse og bestyrelse, som råder aktionærerne til at acceptere det. Med forbehold for rutinemæssige myndighedsgodkendelser forventes transaktionen at blive afsluttet i sommeren 2025. Det er vigtigt for minoritetsaktionærer at forstå, at overtagelsen kan fortsætte uden en minimumstærskel for accept. For præcise instruktioner og tidsfrister bør aktionærer, der er interesserede i at tilbyde deres aktier, kontakte deres depotbank.

Forventet markedspåvirkning og synergi

Da opkøbet samler to betydelige aktører på markedet for e-handel med mode, har det potentiale til at ændre dynamikken på det europæiske marked drastisk. Virksomhederne forventer synergieffekter fra et potentielt samarbejde inden for en række forskellige områder.

Del artiklen
Lignende artikler
Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende
4 min. læsning

Video på LinkedIn bliver mere og mere fremtrædende

Videoindhold fanger opmærksomheden – det ser vi på stort set alle platforme. Filmruller dominerer på Instagram, Facebook er fuld af videoer, og selv YouTube, som er bygget på videoer, har sine shorts. Og endelig støder vi på dem i e-handel, når vi præsenterer produkter. Forretningsnetværket LinkedIn rapporterede, at antallet af videoseere steg med 36% i […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+