2 min. læsning

Instagram-profilgitter muligvis klar til en makeover

Er dette enden på omhyggeligt kuraterede Instagram-layouts? Word siger, at brugerprofilgitre skifter fra det firkantede format til et lodret arrangement.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Instagram-profilgitter muligvis klar til en makeover
Kilde: Depositphotos

Det sociale netværk ser det ud til, at Instagram bevæger sig væk fra de klassiske firkantede miniaturebilleder på brugerprofiler og vælger i stedet et lodret gitter. Dette skift, fremhævet af Instagrams chefchef Adam Mosseri, afspejler platformens voksende vægt på videoindhold, især Reels. Mosseri mener, at det nye gitterformat passer bedre til dimensionerne af Reels og vertikale videoer, hvilket baner vejen for en mere ensartet indholdspræsentation.

Source: Lindsey Gamble

Hvad dette betyder for e-handel

1. Revision af visuel strategi: Skiftet til lodrette miniaturebilleder nødvendiggør en gentænkning af indholdsstrategier. Selvom det nye format kan give mere plads til hvert billede, hvilket potentielt øger produktets synlighed, kan det også betyde, at du skal tilbage til tegnebrættet om, hvordan produkter vises på dit profilgitter.
2. Video er i centrum: Det lodrette gitters ankomst, hånd i hånd med Reels, vil sandsynligvis øge brugernes forventninger til videoindhold. Brands, der endnu ikke har dyppet tæerne i videovande, bør måske overveje at prioritere dette format for at holde trit med konkurrenterne.
3. Visuel effekt: Hvis du har investeret tid i at skabe en visuelt sammenhængende Instagram-profil, skal du forberede dig – denne ændring kan sætte en kæp i hjulet for dit nuværende layout. For at bevare visuel appel skal du tilpasse og foretage ændringer.

Når det er sagt, er vi stadig i spekulationernes rige. Da det er i testfasen, kan alt ændre sig. Som Lindsey Gamble, der brød nyheden om de planlagte ændringer, påpeger, er der stadig en chance for, at pladserne kan blive hængende:

“Givet nogle indledende tilbagemeldinger kan Instagram trække stikket til test eller tilbyde brugerne valget mellem det nye rektangulære format og det traditionelle.”

Ikke desto mindre signalerer Instagrams træk tydeligt dets stigende fokus på videoindhold. E-handelsmarketingmærker ville gøre klogt i at forudse disse ændringer og justere deres marketingstrategier i overensstemmelse hermed for at opretholde en stærk visuel tilstedeværelse på platformen.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+