Artikler og nyheder om emnet Analytics

Måling af markedsføringsresultater: Værktøjer og teknikker
8 min. læsning

Måling af markedsføringsresultater: Værktøjer og teknikker

Måling af marketingindsatsen er ikke kun et behov, men også et must-have. Det er vigtigt at vide, hvordan man måler, evaluerer og optimerer marketingaktiviteter. Du kan lige så godt smide dit marketingbudget ud af vinduet uden passende målinger. Denne artikel handler om, hvorfor marketingmålinger er vigtige, hvordan man evaluerer kampagneresultater, og hvilke værktøjer der vil […]

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder, ptagroup | Akademio
Avancerede funktioner i Google Analytics 4
12 min. læsning

Avancerede funktioner i Google Analytics 4

Google Analytics 4 er ikke bare en ny version af Google Analytics, men en helt ny tilgang til analyse af brugerdata. Den tilbyder flere avancerede funktioner, som giver dig mulighed for at arbejde mere effektivt med data og få en dybere indsigt i de besøgendes adfærd. Hvis du vil have mere præcis indsigt i dine […]

Adam Cagala Adam Cagala
Data Master, ptagroup
Big Data øger e-handelssucces
4 min. læsning

Big Data øger e-handelssucces

Big data er nu afgørende for virksomheder, der søger en fordel. Det er også vigtigt for brands og butikker. Denne enorme del af information kommer fra forskellige kilder. Disse omfatter forskning, onlinetransaktioner og sociale medier. Big data kan antage forskellige former. Det kan være struktureret, halvstruktureret eller ustruktureret. Det er kendt for sine 3 V’er: […]

Tilskrivning af sidste klik kommer til kort: Derfor er det tid til at udvikle sig
4 min. læsning

Tilskrivning af sidste klik kommer til kort: Derfor er det tid til at udvikle sig

Den udbredte afhængighed af tilskrivningsmodeller for sidste klik viser sig at være mere og mere utilstrækkelig, især når den er rettet mod yngre, teknologikyndige generationer. Nylige resultater fra Snapchat understreger det presserende behov for et paradigmeskift i målemetoder. Den traditionelle sidste klik-tilgang tegner ofte et ufuldstændigt billede og giver et forkert billede af den sande […]

Er vi nødt til at følge engagementet i online-kampagner?
3 min. læsning

Er vi nødt til at følge engagementet i online-kampagner?

Hvad giver sporing af denne metrik os, og hvilke data ligger der bag navnet? Traditionel reklame (print, tv, radio, reklametavler osv.) giver ikke kunderne mulighed for at engagere sig i reklamer med det samme, da kunden ikke har mulighed for at reagere på selve reklamen. Digital markedsføring har derimod indført muligheden for direkte interaktion med […]