Artikler og nyheder om emnet E-handel markedsføring

Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland
4 min. læsning

Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland

Black Friday fortsætter med at tjene som et af de vigtigste benchmarks for detail- og e-handelssektoren. I Grækenland har det udviklet sig fra en nyhed til en veletableret shoppingbegivenhed, der former forbrugernes forventninger og tester onlinebutikkernes operationelle parathed hvert år i november. Dataene for 2024 fremhæver ikke kun, hvordan græske forbrugere handler, men også hvordan […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Global e-handel krydser 5 billioner dollars. Hvad ændrer sig i 2026?
3 min. læsning

Global e-handel krydser 5 billioner dollars. Hvad ændrer sig i 2026?

Online shopping har skrevet historie – for første gang nogensinde har det krydset 5 billioner dollars årligt, ifølge ECDB. Mens væksten aftager til stabile 8,6 %, ændrer kortet over vindere og tabere sig dramatisk. Shein og Temu mister dampen, mens e-handel med dagligvarer udvikler sig med tocifrede rater.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Spansk e-handel voksede 18 % i 1. kvartal 2025
3 min. læsning

Spansk e-handel voksede 18 % i 1. kvartal 2025

Spaniens onlineshoppingsektor trak over 25,7 milliarder euro ind i første kvartal af 2025, hvilket er et spring på 18,2 % i forhold til sidste år. Rejsesider og rejsearrangører tjente flest penge, mens spillesider oplevede flest klik. Tallene viser også, at spanske shoppere bruger langt mere på udenlandske websteder, end oversøiske købere bruger i Spanien.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
5 ting at forberede sig til Black Friday i 2025
6 min. læsning

5 ting at forberede sig til Black Friday i 2025

Black Friday & Cyber Monday (BFCM) sidder inde i en kæmpe feriesæson nu. I 2024 brugte amerikanske shoppere 241,4 mia. dollars online fra 1. november til 31. december (en ny rekord) ifølge Adobes opsummering, og Cyber Week alene ramte 76 mia. dollars i USA og 314,9 mia. dollars på verdensplan ifølge Salesforce. I hele Europa […]

Dusan Popovic Dusan Popovic
CEO, Byteout
ChatGPT lancerer Instant Checkout – den nye æra af AI-shopping
5 min. læsning

ChatGPT lancerer Instant Checkout – den nye æra af AI-shopping

ChatGPT er ikke længere kun et værktøj til at finde information og inspiration. OpenAI har introduceret Instant Checkout, det første skridt mod såkaldt agentisk handel, hvor kunstig intelligens ikke kun rådgiver, hvad man skal købe, men kan lette hele købet.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Italienerne brugte i gennemsnit 635 € online denne sommer
2 min. læsning

Italienerne brugte i gennemsnit 635 € online denne sommer

AliExpress har udgivet sin Summer Trends Report 2025, der analyserer italiensk online shoppingadfærd i sommermånederne. Undersøgelsen, der er udført på en stikprøve på 1.000 respondenter, afslører betydelige tendenser inden for digital handel.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Tyrkiets vækst i e-handel på 90 mia. dollars skaber digitale vindere og tabere
4 min. læsning

Tyrkiets vækst i e-handel på 90 mia. dollars skaber digitale vindere og tabere

Tyrkiets online shoppingmarked ramte 90 milliarder dollars sidste år efter at være vokset 62%. Men nye regeringstal viser en splittelse mellem Istanbuls digitale succes og kæmpende østlige regioner. Data fra handelsministeriet afslører, hvordan Tyrkiet opbyggede en massiv e-handelssektor, mens det efterlod nogle områder.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU