2 min. læsning

Meta Reels skaber 87 % højere Gen Z-brandengagement

Meta sigter mod at demonstrere sin styrke i at understøtte forretningsvækst. De hævder, at Reels-formatet kan udnytte kreativitet, hvilket gør det til et kraftfuldt værktøj til at komme i kontakt med forbrugerne. Med mere end 3,5 milliarder hjul, der deles dagligt på Facebook og Instagram, er korte videoer blevet et nøgleelement for engagement. Op til 50 % af den tid, der bruges på Instagram, er dedikeret til at se Reels. Så hvordan kan man få mest muligt ud af dem?

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Meta Reels skaber 87 % højere Gen Z-brandengagement
Kilde: Meta

Metas Catalyzing Connections-dokumentet afslører, at 87 % af Gen Z-brugere begyndte at følge et brand efter at have set dets Reel. 80 % foretog endda et køb efter at have set det. Dette viser tydeligt videoindholdets betydning for at påvirke forbrugernes adfærd.

Med den voksende andel af video, som nu tegner sig for 60 % af den tid, der bruges på Facebook og Instagram, giver Reels-annoncer brands en unik mulighed for at nå ud til kunder, hvor de er mest engagerede.

Meta lægger vægt på tre vigtige principper for annonceindhold, der maksimerer effektiviteten af Reels-annoncer:

  1. Tænk lodret: Annoncer i 9:16-format klarer sig bedre.
  2. Sats på lyd: Videoer med lyd opnår højere engagementsniveauer.
  3. Oprethold den sikre zone: Kreative elementer i annoncen skal være synlige og effektive i Reels-grænsefladen. Den “sikre zone” er det rum i videoen, hvor indhold ikke overlapper med applikationens brugergrænseflade, såsom kontroller, grafiske elementer eller billedtekster.
Meta Reels Drives 87% Higher Gen Z Brand Engagement

Source: Meta

Ifølge Metas data fører brugen af disse kreative principper til 34 % lavere pris pr. resultat (CPR) sammenlignet med billedannoncer og op til dobbelt så stor fordeling inden for Reels-placering.

Kampagner med optimerede annonceelementer registrerede en distribution på 68 % på tværs af Nyheder, Historier og Reels, hvilket bekræfter deres effektivitet.

Ved du nu, hvordan du vil bruge Reels Ads til at understøtte dit brand?

Del artiklen
Lignende artikler
TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år
3 min. læsning

TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år

Der er sket noget vildt på TikTok på det seneste. Lidl, det tyske discountsupermarked, har smidt begrænsede produkter på TikTok Shop, og de bliver udsolgt hurtigere end nogensinde. Deres Dubai-chokoladebarer – dem med pistaciefyld, som alle er besatte af – solgte 72 barer hvert sekund og blev udsolgt på 90 minutter. Til almindelige priser. Ingen […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Instagram-opslag vises nu i Googles søgeresultater
3 min. læsning

Instagram-opslag vises nu i Googles søgeresultater

Fra i dag, den 10. juli 2025, er der sket noget vigtigt for e-handelsvirksomheder, der bruger Instagram. Dine produktopslag, indhold bag kulisserne og kundeudtalelser kan nu vises, når folk søger på Google – også selvom de ikke følger dig eller overhovedet bruger Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU