Metas Catalyzing Connections-dokumentet afslører, at 87 % af Gen Z-brugere begyndte at følge et brand efter at have set dets Reel. 80 % foretog endda et køb efter at have set det. Dette viser tydeligt videoindholdets betydning for at påvirke forbrugernes adfærd.
Med den voksende andel af video, som nu tegner sig for 60 % af den tid, der bruges på Facebook og Instagram, giver Reels-annoncer brands en unik mulighed for at nå ud til kunder, hvor de er mest engagerede.
Meta lægger vægt på tre vigtige principper for annonceindhold, der maksimerer effektiviteten af Reels-annoncer:
- Tænk lodret: Annoncer i 9:16-format klarer sig bedre.
- Sats på lyd: Videoer med lyd opnår højere engagementsniveauer.
- Oprethold den sikre zone: Kreative elementer i annoncen skal være synlige og effektive i Reels-grænsefladen. Den “sikre zone” er det rum i videoen, hvor indhold ikke overlapper med applikationens brugergrænseflade, såsom kontroller, grafiske elementer eller billedtekster.
Ifølge Metas data fører brugen af disse kreative principper til 34 % lavere pris pr. resultat (CPR) sammenlignet med billedannoncer og op til dobbelt så stor fordeling inden for Reels-placering.
Kampagner med optimerede annonceelementer registrerede en distribution på 68 % på tværs af Nyheder, Historier og Reels, hvilket bekræfter deres effektivitet.
Ved du nu, hvordan du vil bruge Reels Ads til at understøtte dit brand?