2 min. læsning

Zalando reducerer returvinduet og gør loyalitetsprogrammet gratis

Online-modeforhandleren Zalando har afsløret store serviceændringer. På tre vigtige markeder - Tyskland, Holland og Italien - vil virksomheden forkorte sit returvindue fra 100 til 30 dage fra og med i dag, den 7. januar 2025.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Zalando reducerer returvinduet og gør loyalitetsprogrammet gratis
Kilde: Depositphotos

En repræsentant for Zalando hævder, at over 90 % af forbrugerne allerede returnerer varer inden for 30 dage efter købet.

Vi ser ofte på, hvad vores kunder går op i, fordi vi er en kundefokuseret virksomhed. Talsmanden sagde: “En kortere returperiode garanterer, at produkterne hurtigere bliver tilgængelige for andre kunder.”

Det kortere returvindue er allerede på plads i Spanien, Frankrig og Østrig, så denne ændring er ikke ny for Zalando. Alle markeder vil fortsat tilbyde gratis returnering.

Redesign af loyalitetsprogrammet

En anden stor ændring kommer i slutningen af januar 2025: Zalando Plus, som er et betalt loyalitetsprogram i Tyskland, Holland og Italien, bliver et gratis program. Nuværende deltagere i programmet vil få refunderet det årlige medlemsgebyr. Kunderne vil få adgang til en række fordele gennem det nye programs niveausystem:

  • Besparelser og eksklusive tilbud
  • Kundeservice først
  • Begrænset hurtig levering

Programmet vil ikke længere give ubegrænset gratis levering til mindre ordrer, hvilket er en væsentlig ændring. Østrig, Frankrig og Spanien har allerede gennemført disse reformer med succes.

Zalando Cuts Return Window and Makes Loyalty Programme Free

Source: Depositphotos

Konsekvenser for e-handel i EU

Selv om Zalandos beslutning signalerer et skift i deres kundeservicetilgang, er returvinduet på 30 dage faktisk på linje med almindelige industristandarder. Virksomhedens tidligere 100-dages politik var særdeles generøs i forhold til markedsstandarderne, og denne justering bringer dem på linje med typisk detailpraksis, samtidig med at de fastholder deres forpligtelse til gratis returnering.

Skiftet i loyalitetsprogrammets struktur ser ud til at være en del af Zalandos bredere forretningsstrategi efter en vellykket implementering på andre europæiske markeder. Virksomheden fortsætter med at tilpasse sine tjenester for at imødekomme skiftende markedsforhold og samtidig opretholde kundetilfredsheden.

Del artiklen
Lignende artikler
Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser
4 min. læsning

Ny forskning afslører: 47% af kunderne starter nu deres rejse på markedspladser

Marketplace Shopping Behaviour Report 2025 er baseret på forskning udført af Sapio Research i oktober 2024. Den omfattede 4.500 onlineshoppere fra fem lande: Frankrig, Tyskland, Holland, Storbritannien og USA. Dataene blev indsamlet via et online spørgeskema og fokuserede udelukkende på kundeadfærd på markedspladser, herunder lokale platforme, sociale salgskanaler, specialiserede markedspladser og rabatplatforme. Resultatet er et […]

Læs artiklen
Tendenser inden for mobil markedsføring: 64% stigning i konverteringer markerer 2024’s digitale transformation
4 min. læsning

Tendenser inden for mobil markedsføring: 64% stigning i konverteringer markerer 2024’s digitale transformation

Ifølge AppsFlyers seneste rapport nåede mobilmarkedsføring en historisk milepæl på 65 milliarder dollars i 2024, da både tendenser inden for mobilappsmarkedsføring og forbrugeradfærd gennemgår dramatiske skift. Fra en 64% stigning i konverteringsrater til banebrydende deep linking-strategier giver dette års mobile marketingtrends hidtil usete muligheder. Denne analyse af AppsFlyers data afslører de vigtigste tendenser, der forandrer, […]

Læs artiklen
Instagram afslører strategiske prioriteter for 2025
3 min. læsning

Instagram afslører strategiske prioriteter for 2025

Efter en uge med metapolitiske ændringer og ophedede debatter om acceptabel tale afslører Instagram sine strategiske prioriteter. CEO Adam Mosseri skitserer platformens ambitiøse vision for 2025 med stort fokus på nye kreative værktøjer og forbedrede brugerforbindelser.

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+