2 min. læsning

Amerikansk detailundersøgelse viser boom i e-handel midt i beskeden samlet vækst

De seneste data fra Retail Monitor fra National Retail Federation og CNBC giver et komplekst billede af udviklingen i detailsektoren i juni. Selv om den generelle udvikling forblev langsom, fortsatte e-handlen med at overhale den konventionelle detailhandel.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Amerikansk detailundersøgelse viser boom i e-handel midt i beskeden samlet vækst
Kilde: Depositphotos

Tallene afspejler en forsigtig kundebase, der stadig forhandler om økonomisk usikkerhed. Matthew Shay, præsident og CEO for NRF, påpegede, at forbrugerne stadig har valgmuligheder i forhold til deres udgifter og foretrækker basale behov frem for luksus. Selv om den servicerelaterede inflation fortsat er en bekymring, gælder denne tendens selv med en inflationsrate på næsten nul for varer. Når man ser på tallene, oplevede det samlede detailsalg – eksklusive biler og benzin – en beskeden stigning på 0,47 % fra måned til måned og en mere markant stigning på 3,42 % fra år til år. I forhold til maj viser disse tal en lille forbedring. Med en stigning på 23,08 % i salget online og uden for butikkerne i forhold til året før var e-handelssektoren en klar vinder. Denne udviklingsrate oversteg den fysiske detailhandels, hvilket understreger den fortsatte ændring i forbrugernes smag i retning af online-købsmiljøer.Analyse efter kategori gav blandede resultater. Mens visse brancher, f.eks. basisvarer og fødevarebutikker, viste fremgang, oplevede andre, f.eks. elektronik- og møbelforhandlere, tilbagegang. Butikker med tøj og tilbehør viste især et beskedent fald fra måned til måned, men havde en god vækst fra år til år. Disse forskellige resultater i flere detailsektorer fremhæver de indviklede processer, der er i gang i det nuværende økonomiske miljø. Forbrugernes forbrugsmønstre ændrer sig, når de forhandler om høje lånerenter og løbende inflation i nogle brancher, og derfor ændrer detailhandlen sig i hidtil uforudsete retninger.

Del artiklen
Lignende artikler
Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller
6 min. læsning

Facebook forenkler video: Alt indhold bliver snart til filmruller

Her er en opdatering af platformen, som vil ændre, hvordan millioner af mennesker deler videoer. I takt med at Facebook forenkler oprettelsen af videoer, har de netop annonceret, at alle videoer, der uploades til platformen, i de kommende måneder automatisk vil blive til en reel. Det er slut med at vælge mellem formater – det […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget
3 min. læsning

Microsoft Advertising bliver seriøs: Store opdateringer, der rent faktisk betyder noget

Microsoft Advertising har netop udsendt sine største opdateringer i månedsvis, hvor de vigtigste problemer, der har frustreret annoncørerne, er blevet løst. Disse ændringer kan endelig gøre platformen til et seriøst alternativ til Google Ads. Fra revideret rapportering til store Performance Max-logikskift og strømlinet import på tværs af platforme – her er, hvad der betyder noget […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+