2 min. læsning

Amerikansk detailundersøgelse viser boom i e-handel midt i beskeden samlet vækst

De seneste data fra Retail Monitor fra National Retail Federation og CNBC giver et komplekst billede af udviklingen i detailsektoren i juni. Selv om den generelle udvikling forblev langsom, fortsatte e-handlen med at overhale den konventionelle detailhandel.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Amerikansk detailundersøgelse viser boom i e-handel midt i beskeden samlet vækst
Kilde: Depositphotos

Tallene afspejler en forsigtig kundebase, der stadig forhandler om økonomisk usikkerhed. Matthew Shay, præsident og CEO for NRF, påpegede, at forbrugerne stadig har valgmuligheder i forhold til deres udgifter og foretrækker basale behov frem for luksus. Selv om den servicerelaterede inflation fortsat er en bekymring, gælder denne tendens selv med en inflationsrate på næsten nul for varer. Når man ser på tallene, oplevede det samlede detailsalg – eksklusive biler og benzin – en beskeden stigning på 0,47 % fra måned til måned og en mere markant stigning på 3,42 % fra år til år. I forhold til maj viser disse tal en lille forbedring. Med en stigning på 23,08 % i salget online og uden for butikkerne i forhold til året før var e-handelssektoren en klar vinder. Denne udviklingsrate oversteg den fysiske detailhandels, hvilket understreger den fortsatte ændring i forbrugernes smag i retning af online-købsmiljøer.Analyse efter kategori gav blandede resultater. Mens visse brancher, f.eks. basisvarer og fødevarebutikker, viste fremgang, oplevede andre, f.eks. elektronik- og møbelforhandlere, tilbagegang. Butikker med tøj og tilbehør viste især et beskedent fald fra måned til måned, men havde en god vækst fra år til år. Disse forskellige resultater i flere detailsektorer fremhæver de indviklede processer, der er i gang i det nuværende økonomiske miljø. Forbrugernes forbrugsmønstre ændrer sig, når de forhandler om høje lånerenter og løbende inflation i nogle brancher, og derfor ændrer detailhandlen sig i hidtil uforudsete retninger.

Del artiklen
Lignende artikler
Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing
4 min. læsning

Streaming slår tv: Game-Changer for e-handel og marketing

Indtægterne fra streamingtjenester har overgået traditionelt tv for første gang i historien. Ifølge eMarketer Digital Video Forecast 2025 vil lineært tv kun udgøre en tredjedel af det amerikanske abonnementsmarked i 2028. Forbrugerne foretrækker i stigende grad fleksible tjenester, der er tilgængelige når som helst og hvor som helst. Hvordan kan e-handel lade sig inspirere af […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Meta AI ruller ud i Europa
3 min. læsning

Meta AI ruller ud i Europa

Teknologigiganten Meta afslørede i denne uge, at deres samtale-AI-værktøj vil blive implementeret i 41 europæiske lande, herunder dem i EU, samt 21 oversøiske territorier – hvilket markerer deres største globale udvidelse af Meta AI til dato.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+