
Skiftende kundeloyalitet i britisk detailhandel
I dagens detailhandelslandskab er konkurrencen hård, og 23 procent af de handlende opsøger de gode tilbud i stedet for at holde sig til deres sædvanlige butikker. Betydningen af loyalitetsprogrammer bliver stadig tydeligere, idet 52 procent af køberne udtrykker, at de er tilbøjelige til at besøge forretninger, der tilbyder programmer. Desuden mener et betydeligt flertal på 61 procent, at detailhandlerne bør øge deres indsats for at belønne kunderne.
Kvalitet og bekvemmelighed: Vigtige indkøbsprioriteter
60 procent af de adspurgte anser stadig bekvemmelighed for vigtig; 65 procent sætter pris på virksomheder, der kan håndtere køb i sidste øjeblik og garantere leveringsservice.Produkternes kvalitet undersøges nøje. 62 procent af briterne har observeret et fald i produktkvalitet eller -størrelse for nylig. 47 procent vælger at købe færre varer, men af højere kvalitet Daniel Edelman fra American Express understreger betydningen af, at detailhandlen hurtigt tilpasser sig kundernes skiftende krav ved at prioritere levering af førsteklasses kundeoplevelser både i butikkerne og på internettet.
“Folks indkøbsprioriteringer ændrer sig forståeligt nok hurtigt i takt med tiden, med større fokus på værdi og mere opmærksomhed på kvalitet. Det er vigtigt, at detailhandlerne som altid holder sig tæt på deres kunder og reagerer hurtigt på deres skiftende behov. At tilbyde en god kundeoplevelse både i butikken og online bør også være i højsædet, da forbrugerne fortsat prioriterer bekvemmelighed og lethed, når de handler.”

Source: Depositphotos
De britiske forbrugeres forbrugsvaner
Undersøgelsen viste også, at 42 procent af befolkningen stadig bruger de fleste af deres penge på ferier. 72 procent mener stadig, at det er vigtigt at forkæle sig selv fra tid til anden. Det er ret spændende, at 44 procent er åbne for at dele deres oplysninger til gengæld for en shoppingoplevelse. Det giver butikkerne mulighed for at skræddersy tilbud og budskaber til den enkelte på en effektiv måde.
Hvad betyder det for detailhandlen?
1️⃣ Prisfølsomheden er højere end nogensinde før
- Handling: Tilbyd konkurrencedygtige priser, tidsbegrænsede tilbud og personlige rabatter for at tiltrække budgetbevidste købere.
2️⃣ Loyalitetsprogrammer er vigtigere end nogensinde før
- Handling: Styrk loyalitetsprogrammerne med eksklusive rabatter, tidlig adgang til salg og personlige belønninger.
3️⃣ Kvalitet betyder noget, men det gør bekvemmelighed også
- Handling: Fokuser på at levere ensartet produktkvalitet og samtidig sikre problemfri, hurtige og pålidelige indkøbsoplevelser (både online og offline).
4️⃣ Personlige indkøbsoplevelser skaber engagement
- Handling: Brug AI og dataanalyse til at skræddersy kampagner, anbefale produkter og forbedre kundeengagementet.