3 min. læsning

Hvordan øger du dit back-to-school-salg?

Forældre forbereder sig på købsrushet tilbage til skolen på den tid af året, hvor skoleklokkerne er klar til at ringe. Smarte butikker indser, at det aldrig er for tidligt at begynde at gøre sig klar til denne afgørende salgssæson.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Hvordan øger du dit back-to-school-salg?
Kilde: Depositphotos

Tiderne er hårde, lad os se det i øjnene. Britiske forældre brugte for eksempel næsten 1335 millioner pund på skolestart sidste år, men de var nødt til at lede efter gode tilbud og stramme øre. Selvom tingene ser ud til at blive noget bedre i år, holder forbrugerne stadig øje med deres tegnebøger. Store virksomheder som M&S opretholder derfor ensartede priser.

Hvordan kan du så sikre, at kræsne elever og stressede forældre først henvender sig til din e-handelsbutik? Lad os udforske nogle spilændrende e-handelsmarketingtaktikker , der vil gøre dig i stand til at ringe op til salg hurtigere end nogensinde.

Forståelse af tilbage-til-skole-shopperens tankegang

Lad os først og fremmest gå ind i vores kunders hoveder. Forældre og børn søger efter løsninger på disse brændende bekymringer:

  • Er det sejt? (fordi ingen ønsker at være den unge med den “forkerte” taske)
  • Er udgifterne berettigede?
  • Nøglen er kvalitet og værdi; Vil det passe?
  • Er det miljøvenligt? (bæredygtighed overgår blot brug af buzzword i disse dage)

Social Proof: Dit tavse våben

Her begynder tingene nu at blive interessante – budskaber med sociale beviser. Dette smarte værktøj undersøger shoppingtendenser og -adfærd i realtid og giver derefter relevante oplysninger til dine forbrugere. For hver kunde er det som at have en konstant aktiv, superskarp salgsassistent. Sådan bruger du det:

Source: Wisernotify.com

  • Trend Beskeder: Vis dine trendy ting frem! Fortæl forældrene, hvilke produkter – såsom “36 købt i den sidste time” – der flyver ud af de virtuelle hylder. Det er en simpel tilgang til at identificere de meget essentielle ting.
  • Tilskriv budskaber ved at understrege det positive. Påpeg vigtige egenskaber som “økologisk bomuld” eller “lækagesikker” for at guide kunderne mod netop det, de har brug for.
  • Anmeldelsesbeskeder: Lad dine tilfredse forbrugere tale for sig selv! Del indsamlede anmeldelsesstatistikker såsom “74 % siger, at størrelsen er stor” for at øge tilliden og sænke afkastet.
  • Aktiebeskeder hjælper dig med at være hurtig! Fortæl kunderne, når de meget eftertragtede produkter er ved at løbe tør. Stol på os; Ingen ønsker at gå glip af den ideelle førstedagskjole.

Få det til at arbejde for dig

Det smukke ved sociale proof messaging er dets alsidighed. Du kan skræddersy det, så det passer til dit brands stil og dine kunders behov. Uanset om du henvender dig til budgetbevidste familier eller øko-krigere, kan disse beskeder hjælpe kunder med at navigere i din butik med lethed.

Husk, at det kan være stressende at shoppe tilbage til skolen, men med disse strategier i din værktøjskasse vil du være helten, der gør det til en leg. God fornøjelse med salget, og her er en vellykket tilbage-til-skole-sæson!

Del artiklen
Lignende artikler
58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data
3 min. læsning

58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data

Detailhandlerne oplever, at selvom kunderne elsker rabatter, er de også bekymrede for deres privatliv, når de deler personlige oplysninger. Ifølge en nylig undersøgelse fra konsulentfirmaet Daemon, der beskæftiger sig med digital transformation, er kampagnetilbud og e-mails med rabatter fortsat et stærkt trækplaster på tværs af generationer; Millennials fører med 67 %, efterfulgt af Baby Boomers […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+