3 min. læsning

Hvordan øger du dit back-to-school-salg?

Forældre forbereder sig på købsrushet tilbage til skolen på den tid af året, hvor skoleklokkerne er klar til at ringe. Smarte butikker indser, at det aldrig er for tidligt at begynde at gøre sig klar til denne afgørende salgssæson.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Hvordan øger du dit back-to-school-salg?
Kilde: Depositphotos

Tiderne er hårde, lad os se det i øjnene. Britiske forældre brugte for eksempel næsten 1335 millioner pund på skolestart sidste år, men de var nødt til at lede efter gode tilbud og stramme øre. Selvom tingene ser ud til at blive noget bedre i år, holder forbrugerne stadig øje med deres tegnebøger. Store virksomheder som M&S opretholder derfor ensartede priser.

Hvordan kan du så sikre, at kræsne elever og stressede forældre først henvender sig til din e-handelsbutik? Lad os udforske nogle spilændrende e-handelsmarketingtaktikker , der vil gøre dig i stand til at ringe op til salg hurtigere end nogensinde.

Forståelse af tilbage-til-skole-shopperens tankegang

Lad os først og fremmest gå ind i vores kunders hoveder. Forældre og børn søger efter løsninger på disse brændende bekymringer:

  • Er det sejt? (fordi ingen ønsker at være den unge med den “forkerte” taske)
  • Er udgifterne berettigede?
  • Nøglen er kvalitet og værdi; Vil det passe?
  • Er det miljøvenligt? (bæredygtighed overgår blot brug af buzzword i disse dage)

Social Proof: Dit tavse våben

Her begynder tingene nu at blive interessante – budskaber med sociale beviser. Dette smarte værktøj undersøger shoppingtendenser og -adfærd i realtid og giver derefter relevante oplysninger til dine forbrugere. For hver kunde er det som at have en konstant aktiv, superskarp salgsassistent. Sådan bruger du det:

Source: Wisernotify.com

  • Trend Beskeder: Vis dine trendy ting frem! Fortæl forældrene, hvilke produkter – såsom “36 købt i den sidste time” – der flyver ud af de virtuelle hylder. Det er en simpel tilgang til at identificere de meget essentielle ting.
  • Tilskriv budskaber ved at understrege det positive. Påpeg vigtige egenskaber som “økologisk bomuld” eller “lækagesikker” for at guide kunderne mod netop det, de har brug for.
  • Anmeldelsesbeskeder: Lad dine tilfredse forbrugere tale for sig selv! Del indsamlede anmeldelsesstatistikker såsom “74 % siger, at størrelsen er stor” for at øge tilliden og sænke afkastet.
  • Aktiebeskeder hjælper dig med at være hurtig! Fortæl kunderne, når de meget eftertragtede produkter er ved at løbe tør. Stol på os; Ingen ønsker at gå glip af den ideelle førstedagskjole.

Få det til at arbejde for dig

Det smukke ved sociale proof messaging er dets alsidighed. Du kan skræddersy det, så det passer til dit brands stil og dine kunders behov. Uanset om du henvender dig til budgetbevidste familier eller øko-krigere, kan disse beskeder hjælpe kunder med at navigere i din butik med lethed.

Husk, at det kan være stressende at shoppe tilbage til skolen, men med disse strategier i din værktøjskasse vil du være helten, der gør det til en leg. God fornøjelse med salget, og her er en vellykket tilbage-til-skole-sæson!

Del artiklen
Lignende artikler
Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler
2 min. læsning

Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler

Den tyske regering tager afgørende skridt med en ny tysk handlingsplan for e-handel for at udjævne den digitale markedsplads. Med vicekansler Robert Habeck i spidsen har dette initiativ til formål at sikre fair konkurrence mellem europæiske onlineforhandlere og asiatiske giganter som Shein og Temu. Den tyske handlingsplan for e-handel reagerer på disse platformes voksende popularitet, […]

Læs artiklen
Facebook Leads Social Commerce: Platformstendenser inden for Social Shopping
6 min. læsning

Facebook Leads Social Commerce: Platformstendenser inden for Social Shopping

På trods af den voksende entusiasme og betydelige investeringer i shopping på sociale medier (Social Commerce) på tværs af vestlige markeder, har denne innovative blanding af sociale netværk og e-handel endnu ikke opnået den rungende succes, som brancheeksperter og platformsudviklere oprindeligt forventede. Konceptet med at købe produkter direkte via sociale medieplatforme er blevet mødt med […]

Læs artiklen
Cross-channel marketing til e-handel: Nøglen til succes
3 min. læsning

Cross-channel marketing til e-handel: Nøglen til succes

CleverTap, en førende platform til kundeengagement og fastholdelse, har kastet lys over den kritiske rolle, som cross-channel marketing spiller for e-handel. Deres indsigt afslører, hvordan onlineforhandlere effektivt kan udnytte flere kommunikationskanaler til at øge kundeengagementet, øge salget og forbedre fastholdelsesraten. Ved problemfrit at integrere strategier på tværs af e-mail, SMS, push-meddelelser og sociale medieplatforme kan […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+