
Omfavnelse af AI for at forbedre kreative værktøjer
Platformen har lovet at ændre sine værktøjer betydeligt med hensyn til kreativitet.
“Instagram blev virkelig grundlagt på ideen om at give alle mulighed for at dele noget kreativt, som de var stolte af at dele, og derfor vil vi fordoble det ved at sikre, at vores kreative værktøjer er de bedste i klassen over hele linjen, hvilket de ikke er lige nu”, siger Mosseri.
Han fremhæver, at AI-teknologier vil forbedre deres nuværende værktøjer for at hjælpe skabere med at producere indhold af en højere kaliber. Instagram begyndte at foretrække mindre skabere frem for indholdsaggregatorer i april sidste år, hvilket blev efterfulgt af betydelige algoritmiske ændringer.
Beskeder bliver den primære måde at dele indhold på
Den anden vigtige søjle er brugerkommunikation. Overraskende nok er platformens vigtigste kanal til deling af indhold nu beskeder. Denne undersøgelse ændrer den måde, hvorpå konventionelle succesmålinger ses; direkte kommunikation bliver vigtigere end likes og følgere.
“Med hensyn til at komme i kontakt med venner fordobler vi antallet af beskeder, som i øvrigt er den primære måde, hvorpå folk deler på Instagram i dag, selv om mange mennesker ikke tænker på os på den måde,” sagde Mosseri med henvisning til den vægt, der lægges på beskeder på platformen
.
Det er interessant, at over halvdelen af indholdet i Instagram-feeds stammer fra AI-anbefalinger, især fra Reels-formatet, i betragtning af de seneste ændringer i Metas politikker vedrørende acceptabel tale og faktatjek. Ifølge Mosseri har platformen til hensigt at afprøve nye måder for brugerne at interagere på.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Succesfaktorer for indhold skifter med brugeradfærd
Selv om det stadig er uklart, hvordan man kategoriserer AI-genereret indhold, bør indholdsskabere fortsat prioritere originalitet. Ifølge forskning er det mest sandsynlige indhold, der går viralt og øger konverteringer, det, der fremkalder følelser af dominans, ophidselse og glæde. Disse ændringer falder sammen med et stort skift i brugeradfærd på sociale medier, som bevæger sig mod mere private metoder til deling af indhold.