AOV (Average Order Value) er et vigtigt tal for e-handelsvirksomheder, fordi det måler det gennemsnitlige beløb, som kunderne bruger på en enkelt transaktion. Det er en vigtig KPI (Key Performance Indicator), der giver organisationer mulighed for bedre at forstå deres forbrugeres forbrugsvaner, identificere udviklingsområder og optimere deres salgsstrategi. Den gennemsnitlige ordreværdi beregnes ved at dividere den samlede forretningsomsætning med antallet af individuelle ordrer. Hvis en butik f.eks. sælger 10.000 EUR og modtager 100 ordrer på en måned, vil AOV'en være: AOV = 10.000 € / 100 = 100 €
Dognet har været undervejs i tre år og er på vej ind i en ny teknologisk æra. Efter den vellykkede migrering af udgivere rulles næste fase ud den 20. maj: annoncører vil nu blive en del af det opgraderede Dognet 2.0-system. Platformen er bygget internt og tilbyder mere fleksibilitet, forbedret rapportering og hurtigere tilpasning til […]
Virksomheder er under større pres end nogensinde for at opfylde kundernes stigende forventninger, holde leveringsløfter og styre lagerbeholdningen præcist. Men at håndtere alle disse opgaver internt kan være dyrt og drænende for driften. Det er her, tredjepartslogistikudbydere – almindeligvis kendt som 3PL – kommer ind i billedet. Disse tjenesteudbydere fungerer som et vigtigt bindeled mellem […]
Strategisk prissætning er vigtigere end nogensinde, og det ændrer, hvordan virksomheder interagerer med forbrugere, der bliver mere omkostningsbevidste. Ifølge den nyligt offentliggjorte Retail Gazette – Acuity Pricing Report “Pricing power: Winning margin and loyalty in 2025” afslører forskningen dramatiske ændringer i forbrugernes adfærd, hvor loyalitet viger for værdisøgning på tværs af alle markedssegmenter.