1 min. læsning

Hvad er omkostninger ved solgte varer (COGS)?

Cost of Goods Sold, eller COGS for kort, handler om de penge, en virksomhed bruger på at lave de ting, den sælger. Det er ligesom opskriften koster for en bager – hvor meget de bruger på mel, sukker og æg til at bage en kage.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Cost of Goods Sold, eller COGS for kort, handler om de penge, en virksomhed bruger på at lave de ting, den sælger. Det er ligesom opskriften koster for en bager – hvor meget de bruger på mel, sukker og æg til at bage en kage. COGS dækker de åbenlyse udgifter: de råvarer, der indgår i produktet, og de lønninger, der betales til de arbejdere, der fremstiller det. Men det omfatter ikke ting som at reklamere for produktet eller sende det til kunderne. Grundlæggende fortæller COGS dig, hvor meget det koster at skabe et produkt, før du begynder at bekymre dig om at sælge eller levere det. Det er et afgørende tal for virksomheder, fordi det hjælper dem med at finde ud af, hvor meget overskud de virkelig tjener på hvert salg.

Del artiklen
Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU