2 min. læsning

Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer

Cookies har været et vigtigt værktøj til sporing og personalisering af reklamer. Tabet af dem er en udfordring for annoncører og kræver nye tilgange til marketingstrategi og dataindsamling.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer
Kilde: Depositphotos

I år fjerner Google tredjepartscookies. Det er en stor ændring for onlinemarketing. Uden cookies vil onlinemarkedsføring være meget anderledes. Ifølge en undersøgelse fra Capterra er op til 61 % af de britiske marketingfolk bekymrede over ændringen, og 49 % føler sig forberedte. Mere end halvdelen forventer en stigning i salget, når tredjepartscookies fjernes, og 39 % forventer en positiv indvirkning på virksomhedens resultater.

Source: Capterra

Virksomhederne søger aktivt alternative metoder til dataindsamling. 57 % forbereder sig på at udfase cookies, og 51 % udvikler nye metoder til dataindsamling. De vigtigste strategier omfatter fokus på førstepartsdata, samarbejde med pålidelige organisationer og brug af kontekstuelle data.

78 % af de adspurgte marketingfolk investerer i CRM-software for at forene indsamlingen af førstepartsdata.

45 % af marketingfolkene er enige om, at deres største udfordring er at omdefinere marketingstrategier, mens andre udfordringer omfatter sporing af de rigtige data og behovet for at justere budgetterne. De forventer, at onlinemarketing bliver mere konkurrencepræget, hvilket kræver, at virksomhederne er innovative og smidige i deres marketingaktiviteter.

Source: Capterra

Del artiklen
Lignende artikler
YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen
3 min. læsning

YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen

Mens virksomheder investerer 90 % af SEO-budgetterne i Google, søger deres kunder faktisk andre steder. En analyse af 1,5 milliarder søgninger foretaget af bureauet Rise at Seven viser, at Google nu kun har en andel på 34,5 % af den samlede søgeaktivitet. Resten? YouTube, TikTok og Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland
4 min. læsning

Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland

Black Friday fortsætter med at tjene som et af de vigtigste benchmarks for detail- og e-handelssektoren. I Grækenland har det udviklet sig fra en nyhed til en veletableret shoppingbegivenhed, der former forbrugernes forventninger og tester onlinebutikkernes operationelle parathed hvert år i november. Dataene for 2024 fremhæver ikke kun, hvordan græske forbrugere handler, men også hvordan […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz