2 min. læsning

Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer

Cookies har været et vigtigt værktøj til sporing og personalisering af reklamer. Tabet af dem er en udfordring for annoncører og kræver nye tilgange til marketingstrategi og dataindsamling.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer
Kilde: Depositphotos

I år fjerner Google tredjepartscookies. Det er en stor ændring for onlinemarketing. Uden cookies vil onlinemarkedsføring være meget anderledes. Ifølge en undersøgelse fra Capterra er op til 61 % af de britiske marketingfolk bekymrede over ændringen, og 49 % føler sig forberedte. Mere end halvdelen forventer en stigning i salget, når tredjepartscookies fjernes, og 39 % forventer en positiv indvirkning på virksomhedens resultater.

Source: Capterra

Virksomhederne søger aktivt alternative metoder til dataindsamling. 57 % forbereder sig på at udfase cookies, og 51 % udvikler nye metoder til dataindsamling. De vigtigste strategier omfatter fokus på førstepartsdata, samarbejde med pålidelige organisationer og brug af kontekstuelle data.

78 % af de adspurgte marketingfolk investerer i CRM-software for at forene indsamlingen af førstepartsdata.

45 % af marketingfolkene er enige om, at deres største udfordring er at omdefinere marketingstrategier, mens andre udfordringer omfatter sporing af de rigtige data og behovet for at justere budgetterne. De forventer, at onlinemarketing bliver mere konkurrencepræget, hvilket kræver, at virksomhederne er innovative og smidige i deres marketingaktiviteter.

Source: Capterra

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+