2 min. læsning

Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer

Cookies har været et vigtigt værktøj til sporing og personalisering af reklamer. Tabet af dem er en udfordring for annoncører og kræver nye tilgange til marketingstrategi og dataindsamling.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer
Kilde: Depositphotos

I år fjerner Google tredjepartscookies. Det er en stor ændring for onlinemarketing. Uden cookies vil onlinemarkedsføring være meget anderledes. Ifølge en undersøgelse fra Capterra er op til 61 % af de britiske marketingfolk bekymrede over ændringen, og 49 % føler sig forberedte. Mere end halvdelen forventer en stigning i salget, når tredjepartscookies fjernes, og 39 % forventer en positiv indvirkning på virksomhedens resultater.

Source: Capterra

Virksomhederne søger aktivt alternative metoder til dataindsamling. 57 % forbereder sig på at udfase cookies, og 51 % udvikler nye metoder til dataindsamling. De vigtigste strategier omfatter fokus på førstepartsdata, samarbejde med pålidelige organisationer og brug af kontekstuelle data.

78 % af de adspurgte marketingfolk investerer i CRM-software for at forene indsamlingen af førstepartsdata.

45 % af marketingfolkene er enige om, at deres største udfordring er at omdefinere marketingstrategier, mens andre udfordringer omfatter sporing af de rigtige data og behovet for at justere budgetterne. De forventer, at onlinemarketing bliver mere konkurrencepræget, hvilket kræver, at virksomhederne er innovative og smidige i deres marketingaktiviteter.

Source: Capterra

Del artiklen
Lignende artikler
Reddit lancerer kvalitetsresultat for annoncekampagner
3 min. læsning

Reddit lancerer kvalitetsresultat for annoncekampagner

Reddit har netop lanceret noget, som alle annoncører vil genkende – et kvalitetsscoresystem for annoncer, ligesom Googles. Den nye optimeringsscore vurderer din kontoopsætning og fortæller dig præcis, hvor du kan forbedre dig, hvilket gør Reddit-annoncering til en mindre gætteleg.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge