2 min. læsning

Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer

Cookies har været et vigtigt værktøj til sporing og personalisering af reklamer. Tabet af dem er en udfordring for annoncører og kræver nye tilgange til marketingstrategi og dataindsamling.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Slut med småkager: 61% af marketingfolk frygter forandringer
Kilde: Depositphotos

I år fjerner Google tredjepartscookies. Det er en stor ændring for onlinemarketing. Uden cookies vil onlinemarkedsføring være meget anderledes. Ifølge en undersøgelse fra Capterra er op til 61 % af de britiske marketingfolk bekymrede over ændringen, og 49 % føler sig forberedte. Mere end halvdelen forventer en stigning i salget, når tredjepartscookies fjernes, og 39 % forventer en positiv indvirkning på virksomhedens resultater.

Source: Capterra

Virksomhederne søger aktivt alternative metoder til dataindsamling. 57 % forbereder sig på at udfase cookies, og 51 % udvikler nye metoder til dataindsamling. De vigtigste strategier omfatter fokus på førstepartsdata, samarbejde med pålidelige organisationer og brug af kontekstuelle data.

78 % af de adspurgte marketingfolk investerer i CRM-software for at forene indsamlingen af førstepartsdata.

45 % af marketingfolkene er enige om, at deres største udfordring er at omdefinere marketingstrategier, mens andre udfordringer omfatter sporing af de rigtige data og behovet for at justere budgetterne. De forventer, at onlinemarketing bliver mere konkurrencepræget, hvilket kræver, at virksomhederne er innovative og smidige i deres marketingaktiviteter.

Source: Capterra

Del artiklen
Lignende artikler
TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år
3 min. læsning

TikTok-salget af dagligvarer steg med 120% i år

Der er sket noget vildt på TikTok på det seneste. Lidl, det tyske discountsupermarked, har smidt begrænsede produkter på TikTok Shop, og de bliver udsolgt hurtigere end nogensinde. Deres Dubai-chokoladebarer – dem med pistaciefyld, som alle er besatte af – solgte 72 barer hvert sekund og blev udsolgt på 90 minutter. Til almindelige priser. Ingen […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU