
Den årlige undersøgelse, der adspurgte mere end 13.000 teenagere i USA, viser, at teenageres vaner med at se videoer på sociale medier og videoer ændrer sig. TikTok er den mest populære app til sjov, men Instagram er stadig det mest populære sociale netværk hele vejen rundt.
Når det kommer til at se videoer, slår Netflix knap nok YouTube som den daglige favorit. Opdelingen af brugen af sociale medier viser, at:
- Instagram er den mest populære
- efterfulgt af TikTok (+5 %)
- Snapchat (-3%) – har tabt noget terræn i denne seneste meningsmåling
Der er også ændringer i, hvad teenagere er interesserede i på andre websteder.
- Pinterest har fået stor popularitet (+6%)
- Facebook har fået et lille comeback (+2%)
- på den anden side bruger teenagere appen X, der tidligere hed Twitter mindre (-2 %)
Af strategiske planlægningsmæssige årsager understøtter denne indsigt for det meste de måder, hvorpå vi allerede målretter mod yngre brugere. Men flere mennesker er interesserede i Pinterest, og Facebooks AI-drevne annoncer bliver bedre, hvilket kan betyde nye måder at komme i kontakt med yngre mennesker på.
Selv med disse ændringer er Instagram og TikTok stadig de mest populære apps i denne aldersgruppe.