2 min. læsning

TikTok-butik i Spanien viser bemærkelsesværdige resultater

Som rapporteret af ecommerce-news.es kan TikTok Shop nå 500 millioner euro i omsætning i Spanien i løbet af sit første driftsår, kun to måneder efter lanceringen, hvis det gentager den succes, det opnåede i Storbritannien.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
TikTok-butik i Spanien viser bemærkelsesværdige resultater
Kilde: Depositphotos

TikTok Shop i Spanien: Vigtige resultater

TikTok er blevet det fjerde mest populære sociale netværk i landet, fordi det når ud til 20 millioner brugere hver måned. E-handelsplatformen TikTok Shop er blevet den hurtigst voksende platform i Storbritannien siden lanceringen i 2021, mens hurtigt omsættelige forbrugsvarer udgør mere end 20 % af briternes køb på platformen. Platformen får positiv feedback fra 50 % af brugerne, der synes, den er nem at bruge, og 40 %, der kan lide det enkle betalingssystem. Platformen giver brugerne mulighed for at finde nye mærker gennem deres platform, og 83% af brugerne lader TikTok påvirke deres købsvalg. Derudover opdager 70% af brugerne nye mærker gennem platformen.

Overraskende demografi

Det mest overraskende resultat er det:

  • Generation X står for 44% af forbruget
  • Generation Y bidrager med 33%.
  • Generation Z står kun for 15,3 %.
  • Kvinder leder indkøbsaktiviteterne med 60 %.
  • Produkter til personlig pleje er det bedste valg med 40 %.
  • Fødevarer indtager andenpladsen med 26 % i den spanske forbrugeradfærd

Fødevarer er den næstmest populære kategori i Spanien, mens den ikke er blandt topkategorierne i andre europæiske lande.

Den mest populære indkøbsdag er om onsdagen, hvor salget når op på 24 %. Indkøbsregionen Catalonien er førende på markedet med 19 % af de samlede indkøb, efterfulgt af Andalusien.

Indikatorer for vækst

Platformen har et stærkt potentiale for at tiltrække nye kunder, fordi 17 % af brugerne af TikTok Shop er helt nye inden for e-handel.Det spanske e-handelsmarked oplevede en vækst på 18 % i løbet af det foregående år og udgør nu 6,6 % af det samlede salg.

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Lignende artikler
Den stigende betydning af strategisk prissætning i detailhandlen: Hvordan data omformer forbrugernes loyalitet
3 min. læsning

Den stigende betydning af strategisk prissætning i detailhandlen: Hvordan data omformer forbrugernes loyalitet

Strategisk prissætning er vigtigere end nogensinde, og det ændrer, hvordan virksomheder interagerer med forbrugere, der bliver mere omkostningsbevidste. Ifølge den nyligt offentliggjorte Retail Gazette – Acuity Pricing Report “Pricing power: Winning margin and loyalty in 2025” afslører forskningen dramatiske ændringer i forbrugernes adfærd, hvor loyalitet viger for værdisøgning på tværs af alle markedssegmenter.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Fokuser på mulighedsscore: AI vil fortælle dig, hvad du skal forbedre i din annoncering
3 min. læsning

Fokuser på mulighedsscore: AI vil fortælle dig, hvad du skal forbedre i din annoncering

Meta udvider Opportunity Score – en metrik, der øjeblikkeligt afslører i Ads Manager, hvordan du kan forbedre kampagner og reducere omkostninger. Denne nye AI-baserede måling når ud til flere annoncører efter testning. Den giver en klar kampagnescore og specifikke forslag til forbedringer.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+