
TikTok Shop i Spanien: Vigtige resultater
TikTok er blevet det fjerde mest populære sociale netværk i landet, fordi det når ud til 20 millioner brugere hver måned. E-handelsplatformen TikTok Shop er blevet den hurtigst voksende platform i Storbritannien siden lanceringen i 2021, mens hurtigt omsættelige forbrugsvarer udgør mere end 20 % af briternes køb på platformen. Platformen får positiv feedback fra 50 % af brugerne, der synes, den er nem at bruge, og 40 %, der kan lide det enkle betalingssystem. Platformen giver brugerne mulighed for at finde nye mærker gennem deres platform, og 83% af brugerne lader TikTok påvirke deres købsvalg. Derudover opdager 70% af brugerne nye mærker gennem platformen.
Overraskende demografi
Det mest overraskende resultat er det:
- Generation X står for 44% af forbruget
- Generation Y bidrager med 33%.
- Generation Z står kun for 15,3 %.
- Kvinder leder indkøbsaktiviteterne med 60 %.
- Produkter til personlig pleje er det bedste valg med 40 %.
- Fødevarer indtager andenpladsen med 26 % i den spanske forbrugeradfærd
Fødevarer er den næstmest populære kategori i Spanien, mens den ikke er blandt topkategorierne i andre europæiske lande.
Den mest populære indkøbsdag er om onsdagen, hvor salget når op på 24 %. Indkøbsregionen Catalonien er førende på markedet med 19 % af de samlede indkøb, efterfulgt af Andalusien.
Indikatorer for vækst
Platformen har et stærkt potentiale for at tiltrække nye kunder, fordi 17 % af brugerne af TikTok Shop er helt nye inden for e-handel.Det spanske e-handelsmarked oplevede en vækst på 18 % i løbet af det foregående år og udgør nu 6,6 % af det samlede salg.