2 min. læsning

YouTube Shorts opdaterer visningstællesystem for indholdsskabere

YouTube har afsløret en stor ændring i den måde, visningerne opgøres på, på sin kortformede videoplatform, YouTube Shorts, hvilket er en stor opdatering for indholdsskabere. Tech Crunch rapporterer, at målet med YouTube Shorts-opdateringen er at give indholdsproducenter mere præcise oplysninger om deres arbejdes ydeevne og rækkevidde.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
YouTube Shorts opdaterer visningstællesystem for indholdsskabere
Kilde: Depositphotos

Opdatering af YouTube Shorts: Ændringen træder snart i kraft

YouTube begynder at tælle visninger, hver gang en kortfilm begynder at spille eller afspilles igen den 31. marts, i stedet for at kræve, at brugerne skal se den i et forudbestemt tidsrum, før de registrerer en visning. I fremtiden vil skaberne sandsynligvis se flere visninger som følge af denne ændring. Ændringen

blev foretaget som svar på feedback fra skabere, der ønskede at se flere oplysninger om, hvor ofte publikum faktisk ser deres kortfilm.

Ved hjælp af denne opdaterede måling vil indholdsproducenter kunne vise potentielle brandpartnere, hvor bredt de når ud til dem, og træffe bedre beslutninger om deres indholdsstrategi.

YouTube har beholdt disse oplysninger under “engagerede visninger” i den avancerede tilstand af YouTube Analytics for brugere, der stadig ønsker at overvåge den tidligere måling. For at sikre, at ændringen ikke påvirker mulighederne for at tjene penge, vil skabernes indtjening og berettigelse til YouTube Partner Program stadig være baseret på denne oprindelige måling.TikTok og Instagram Reels, som allerede sporer visninger baseret på videostart og gentagelser, er nu på linje med YouTube Shorts’ analyser takket være denne opdatering. Når skabere administrerer indhold på tværs af forskellige sociale mediekanaler, vil de lettere kunne sammenligne præstationsmålinger takket være platformsstandardisering. Denne ændring giver en mere grundig forståelse af indholdets rækkevidde for e-handelsvirksomheder, der bruger kortformet videomarkedsføring, hvilket kan forbedre ROI-målingen for marketingkampagner på sociale medier.

Del artiklen
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Lignende artikler
YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen
3 min. læsning

YouTube, TikTok og Instagram tegner sig nu for 60 % af produktopdagelsen

Mens virksomheder investerer 90 % af SEO-budgetterne i Google, søger deres kunder faktisk andre steder. En analyse af 1,5 milliarder søgninger foretaget af bureauet Rise at Seven viser, at Google nu kun har en andel på 34,5 % af den samlede søgeaktivitet. Resten? YouTube, TikTok og Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland
4 min. læsning

Black Friday 2024: Hvad tallene afslører om e-handel i Grækenland

Black Friday fortsætter med at tjene som et af de vigtigste benchmarks for detail- og e-handelssektoren. I Grækenland har det udviklet sig fra en nyhed til en veletableret shoppingbegivenhed, der former forbrugernes forventninger og tester onlinebutikkernes operationelle parathed hvert år i november. Dataene for 2024 fremhæver ikke kun, hvordan græske forbrugere handler, men også hvordan […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz