2 min. læsning

Det bliver nemmere at tagge udsendelseskanaler på Instagram

Instagram har introduceret en ny funktion, der kan være til stor gavn for dem, der ønsker at øge publikums engagement. Platformen giver nu brugere mulighed for at tagge kanaler direkte under postuploadprocessen.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Det bliver nemmere at tagge udsendelseskanaler på Instagram
Kilde: Depositphotos

Den seneste Instagram-opdatering introducerer muligheden for at tagge en udsendelseskanal under postoverførselsprocessen. Denne funktion giver brugerne mulighed for at fremhæve indhold i kanalstrømme uden at skulle tage yderligere skridt efter udgivelsen.

E-butikker kan glæde sig – produkter, kampagner eller nyheder kan problemfrit integreres i kanalen. De vil nå publikum direkte.

Hvorfor det er vigtigt for e-handel

Socila-netværket, Instagram lancerede Channels tilbage i februar sidste år. Det er blevet et vigtigt værktøj til envejskommunikation. Denne funktion giver skabere og virksomheder mulighed for at holde deres følgere informeret gennem Instagram Direct-beskeder, hvilket stemmer overens med den voksende tendens til deling af privat indhold på platformen.

For e-handelsprofessionelle er muligheden for at tagge kanaler i indlæg en væsentlig forbedring. Det forenkler processen med at dele opdateringer og sikrer, at det nyeste indhold automatisk vises i kanalen uden behov for manuel deling. Denne effektivitet kan spare tid og sikre, at dit publikum på Instagram altid er informeret om dit brands seneste tilbud, kampagner eller nyheder.

Brug af den nye funktion

Instagram rapporterer interesse for at bruge kanaler, så brands, der endnu ikke bruger dette format, bør lægge mærke til det og komme i gang. Ved at inkorporere Tag Channel-indstillingen i din indholdsstrategi kan du skabe en måde at holde dit publikum engageret på. Det er en enkel måde at maksimere rækkevidden og effekten af det indhold, du allerede opretter.

Selvom den nye tagging-funktion kan virke som en ubetydelig opdatering, giver den også en mulighed for e-handel. Når alt kommer til alt, er det at øge engagementet og forenkle kommunikationen med publikum, hvad alle ønsker.

Del artiklen
Lignende artikler
Farvel til e-handel? 70% vil handle på TikTok inden 2030
3 min. læsning

Farvel til e-handel? 70% vil handle på TikTok inden 2030

Tallene er svimlende. En ny undersøgelse af 24.000 shoppere verden over viser, at 70 % forventer at foretage de fleste af deres indkøb på de sociale medier inden 2030. Det betyder, at de Amazon-lignende e-handelssider, der dominerer i dag, kan blive relikvier inden for fem år. Den sociale shoppingrevolution er ikke på vej – den […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EU begrænser modemærker i at destruere usolgt tøj
3 min. læsning

EU begrænser modemærker i at destruere usolgt tøj

Europa-Kommissionen forbereder historisk strenge foranstaltninger mod affald i modebranchen. Fra 2026 skal brands bevise, at de ikke har andre muligheder end at destruere usolgt tøj. En ny æra begynder for modegiganterne – det er slut med stille og roligt at skille sig af med varelageret.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU