Vi rapporterede for nylig, at Instagram ville fokusere på indhold, der deles via beskeder. I sidste uge annoncerede Instagram officielt ændringer i sine målinger og prioriteter.
Instagrams nye tilgang er baseret på troen på, at rækkevidde er et mere præcist mål for en skabers succes på platformen. Som en del af denne ændring annoncerede Instagram, at visninger vil være den primære måling på tværs af alle indholdsformater, inklusive hjul, livevideoer, billeder, karruseller og historier. Denne samlede måling har til formål at give en klarere og mere ensartet forståelse af indholdets ydeevne.
Visninger erstatter forskellige andre målinger i afsnittet Indsigt, f.eks. afspilninger, kontorækkevidde, kontoengagement, interaktioner og visningstid. Derudover tælles gentagne indholdsvisninger på samme måde som afspilninger og genafspilninger for Reels, hvilket potentielt øger det samlede antal visninger og hjælper med at fange engagement.
Reels Plays vil blive omdøbt til Visninger. Visninger bliver den vigtigste måling for andre formater såsom fotos, karruseller og historier.
Enden på falske følgere?
Denne tendens er drevet af ændringer i brugeradfærd og indflydelsen fra algoritmer. I øjeblikket anbefales mere end halvdelen af de indlæg, der vises fra profiler, som en bruger ikke følger, af AI. Dette reducerer betydningen af antallet af følgere, da indhold, der interesserer brugerne, i stigende grad bestemmes af algoritmer snarere end deres eget valg af profiler at følge.
Brugere ændrer også, hvordan de interagerer med indhold – de er mere afhængige af algoritmiske feeds for at opdage nye indlæg og dele indhold gennem direkte beskeder i stedet for at synes godt om det. Som følge heraf bliver Send-metrikken vigtigere, som forklaret af Instagram-chef Adam Mosseri.
Ændringen afspejler en voksende tendens til deling af privat indhold frem for offentligt engagement.
For skabere betyder det, at det er vigtigt at fokusere på at maksimere rækkevidde og visninger. Mens traditionelle målinger som antal følgere og likes stadig har deres plads, er de ikke længere de primære indikatorer for succes. I stedet skal skabere tilpasse sig det skift, der lægger vægt på at øge deres indholds rækkevidde og tilskynde til flere visninger.