2 min. læsning

Gen Z og Millennial Screen Time springer ved OL

Nylige resultater fra en folketællingsundersøgelse fremhæver en voksende tendens: Yngre generationer øger deres engagement på sociale medier betydeligt under populære begivenheder som OL og reality-tv-shows.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Gen Z og Millennial Screen Time springer ved OL
Kilde: Depositphotos

Undersøgelsen, der spurgte 2.005 britiske respondenter, afslørede slående mønstre. Imponerende 62 % af personer i alderen 25-34 år rapporterede øget aktivitet på sociale medier under disse højprofilerede lejligheder. Tilsvarende angav 53 % af dem i aldersgruppen 16-24 år øget brug af platforme under sådanne begivenheder.

Især Love Island har haft en bemærkelsesværdig indflydelse. Undersøgelsen viste, at 45 % af respondenterne i aldersgruppen 25-34 år og 44 % af dem i alderen 16-24 år stødte på mere Love Island-relateret indhold denne sommer sammenlignet med tidligere år. Derudover udtrykte over en femtedel (22 %) af alle deltagere en højere sandsynlighed for at følge deltagerne efter eksponering for relateret indhold.

Selvom disse tal er betydelige, tyder de også på, at sociale medier endnu ikke er blevet det eneste medie for engagement under disse begivenheder. Ikke desto mindre giver denne tendens en værdifuld mulighed for marketingfolk til at komme i kontakt med yngre demografiske grupper gennem målrettede strategier for sociale medier.

Source: Depositphotos

Undersøgelsen gav også vigtig indsigt for e-handelsvirksomheder:

1. Engagement på sociale medier påvirker købsadfærden betydeligt, især blandt yngre forbrugere. Især angav 31 % af alle respondenter, at de er mere tilbøjelige til at købe fra brands, de interagerer med på sociale platforme.
2. Cirka 32 % af deltagerne i undersøgelsen var enige i, at brandindhold forbedrer deres oplevelse af at se eller følge store begivenheder, hvilket gør disse lejligheder sjovere og mere engagerende.

Tom Stone, medstifter af Re:act, understregede vigtigheden af disse resultater:

“Store kulturelle begivenheder på sociale medier giver brands en fremragende mulighed for at engagere Gen Z og Millennials. Disse lejligheder er sjældne, så brands skal forberede sig i god tid for at maksimere deres kampagneeffektivitet.”

For virksomheder, der sigter mod at tiltrække Gen Z- og Millennial-forbrugere under højt profilerede begivenheder, understreger disse resultater den afgørende betydning af en veldesignet tilgang til sociale medier. Da store begivenheder tilbyder unikke engagementsmuligheder, vil brands, der effektivt udnytter disse øjeblikke, få betydelig trækkraft hos yngre publikum.

Del artiklen
Lignende artikler
58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data
3 min. læsning

58% deler e-mail for at få rabatter, men beskytter sociale data

Detailhandlerne oplever, at selvom kunderne elsker rabatter, er de også bekymrede for deres privatliv, når de deler personlige oplysninger. Ifølge en nylig undersøgelse fra konsulentfirmaet Daemon, der beskæftiger sig med digital transformation, er kampagnetilbud og e-mails med rabatter fortsat et stærkt trækplaster på tværs af generationer; Millennials fører med 67 %, efterfulgt af Baby Boomers […]

Læs artiklen
88% af kunderne vil have omnichannel: 5 vigtige strategier for succes i moderne detailhandel
5 min. læsning

88% af kunderne vil have omnichannel: 5 vigtige strategier for succes i moderne detailhandel

Den seneste årlige Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) -rapport giver ny indsigt i, hvor de nuværende kunders forventninger er på vej hen. Undersøgelsen blev foretaget blandt mere end 8.000 kunder fra lande som USA, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Canada, Australien og Indien. Hvorfor er omnichannel tidens buzzword? Og hvilke strategier skal brands anvende for at holde […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+