
Vigtige opdateringer til produktmarkering
Prioritering af HTML-opmærkning
Google anbefaler nu på det kraftigste, at du placerer produktmarkering direkte i sidens oprindelige HTML-kode . Dette vil sikre, at dine produktdata indekseres mere pålideligt og hurtigt, hvilket øger chancen for at blive vist i shopping-søgeresultater.
Stol ikke på JavaScript-markering
Selvom markup, der genereres via JavaScript, stadig understøttes, advarer Google om potentielle problemer. Sider, der bruger JavaScript til at oprette produktdata, kan få problemer med crawlfrekvensen, hvilket reducerer pålideligheden af rettidig indeksering. Hvis det er muligt, skal du placere markering direkte i HTML-koden. Hvis du beslutter dig for at bruge opmærkning, der er oprettet via JavaScript, skal du sikre dig, at dine servere kan håndtere øget crawlertrafik. Først da kan du opretholde sidens ydeevne og korrekt indeksering af dine data.
Kun enkelte produktsider
Google har præciseret, at udvidede uddrag til produktopmærkning vil være begrænset til sider, der fokuserer på et enkelt produkt eller dets varianter. Det betyder, at produktlistesider eller -kategorier ikke er kvalificerede til visning af forbedrede resultater.
Strukturering af din side for at fremhæve individuelle produktsider vil forbedre dine chancer for at opnå rige resultater.
Separate URL’er til forskellige valutaer
For e-handelsfirmer,der opererer på flere markeder, anbefaler Google, at du bruger separate webadresser for hver valuta. Dette vil hjælpe Google med at vise korrekte produktoplysninger baseret på brugerens placering, hvilket forbedrer shoppingoplevelsen.
Bilannoncer
For dem, der opererer i bilsektoren, anbefaler Google, at du inkluderer både bil- og produkttyper i strukturerede data. Denne dobbelte klassificering forbedrer synligheden og nøjagtigheden for bilrelaterede søgninger. Hvis du overholder disse retningslinjer, forbedres dine produkters synlighed i Google-søgning og dermed kan du få mere målrettet trafik til dit e-handelswebsted.