2 min. læsning

Grænseoverskridende e-handel vokser i Europa

Europæisk e-handel genererede 107 mia. EUR i omsætning på tværs af grænserne sidste år. Det grænseoverskridende marked nåede op på en omsætning på 237 mia. EUR. Sammenlignet med sidste år er det en stigning på 32 %

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Grænseoverskridende e-handel vokser i Europa

I 2022 havde den europæiske grænseoverskridende e-handel en værdi af 179 mia. €. Heraf genererede onlinebutikker en rekordhøj omsætning på 105,5 mia. euro. Rapporten fra Cross-Border Commerce Europe siger, at op til 32 % af alt europæisk onlinesalg kommer fra grænseoverskridende salg.

Det samlede B2C-onlinesalg i Europa nåede op på 741 mia. euro. Det er en stigning på 13 % i forhold til 2022. Af denne samlede omsætning blev op til 32% genereret af grænseoverskridende salg.

Hvem klarer sig godt?

Virksomheden rangerer årligt Europas 500 største grænseoverskridende onlinebutikker, eksklusive rejsesegmentet.

På ranglisten over de 10 bedste europæiske forhandlere for 2023 er IKEA nummer et. Det opnåede en omsætning på 5,2 mia. EUR. Det efterfølges af Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas og Notino runder top ti af.

Europas 500 største grænseoverskridende onlineforhandlere har oplevet deres salg falde på grund af det ustabile økonomiske miljø og konkurrencen fra amerikanske og kinesiske mærker. Omsætningen for TOP 500 faldt med 18 % til 50 milliarder euro i 2023.

 

Del artiklen
Lignende artikler
Amazon-billedoptimering: Hvorfor det visuelle er vigtigt på Amazon
7 min. læsning

Amazon-billedoptimering: Hvorfor det visuelle er vigtigt på Amazon

Lad os se det i øjnene: Når du handler på nettet, læser du ikke hvert eneste ord. Du scroller, kigger og klikker på det, der fanger dit øje. Det er præcis sådan, kunderne opfører sig på Amazon, og derfor er Amazon Image Optimisation ikke bare vigtigt – det er alt. Men det handler ikke kun […]

Stanislav Malinovski Stanislav Malinovski
Senior Project Manager, New Wave Digital
Personalisering af e-handelskunder: Sådan skaber du kundeengagement
26 min. læsning

Personalisering af e-handelskunder: Sådan skaber du kundeengagement

Forestil dig, at du går ind i din lokale yndlingsbutik, og at ejeren hilser på dig ved navn og allerede ved, hvad du kunne tænke dig. De husker dit sidste køb og viser dig en ny vare, der passer perfekt til det. Denne form for personligt præg får dig til at føle dig værdsat og […]

Dimitar Dimitrov Dimitar Dimitrov
CEO, Wincompany.io | Socialscore.io