2 min. læsning

Grænseoverskridende e-handel vokser i Europa

Europæisk e-handel genererede 107 mia. EUR i omsætning på tværs af grænserne sidste år. Det grænseoverskridende marked nåede op på en omsætning på 237 mia. EUR. Sammenlignet med sidste år er det en stigning på 32 %

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Grænseoverskridende e-handel vokser i Europa

I 2022 havde den europæiske grænseoverskridende e-handel en værdi af 179 mia. €. Heraf genererede onlinebutikker en rekordhøj omsætning på 105,5 mia. euro. Rapporten fra Cross-Border Commerce Europe siger, at op til 32 % af alt europæisk onlinesalg kommer fra grænseoverskridende salg.

Det samlede B2C-onlinesalg i Europa nåede op på 741 mia. euro. Det er en stigning på 13 % i forhold til 2022. Af denne samlede omsætning blev op til 32% genereret af grænseoverskridende salg.

Hvem klarer sig godt?

Virksomheden rangerer årligt Europas 500 største grænseoverskridende onlinebutikker, eksklusive rejsesegmentet.

På ranglisten over de 10 bedste europæiske forhandlere for 2023 er IKEA nummer et. Det opnåede en omsætning på 5,2 mia. EUR. Det efterfølges af Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas og Notino runder top ti af.

Europas 500 største grænseoverskridende onlineforhandlere har oplevet deres salg falde på grund af det ustabile økonomiske miljø og konkurrencen fra amerikanske og kinesiske mærker. Omsætningen for TOP 500 faldt med 18 % til 50 milliarder euro i 2023.

 

Del artiklen
Lignende artikler
Det polske e-handelsmarked: vækst og tendenser
2 min. læsning

Det polske e-handelsmarked: vækst og tendenser

Den polske e-handelssektor udviser imponerende modstandsdygtighed og vækst, selv midt i økonomiske udfordringer. Denne ekspansion er drevet af udviklende forbrugerpræferencer, stigningen i mobilshopping og øget markedskonkurrence. I denne artikel vil du undersøge, hvordan disse faktorer former branchen, med fremskrivninger for fremtidig vækst, nye tendenser som mobilhandel og e-dagligvarer og de vigtigste teknologiske investeringer, der er […]

Læs artiklen
Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler
2 min. læsning

Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler

Den tyske regering tager afgørende skridt med en ny tysk handlingsplan for e-handel for at udjævne den digitale markedsplads. Med vicekansler Robert Habeck i spidsen har dette initiativ til formål at sikre fair konkurrence mellem europæiske onlineforhandlere og asiatiske giganter som Shein og Temu. Den tyske handlingsplan for e-handel reagerer på disse platformes voksende popularitet, […]

Læs artiklen
Facebook Leads Social Commerce: Platformstendenser inden for Social Shopping
6 min. læsning

Facebook Leads Social Commerce: Platformstendenser inden for Social Shopping

På trods af den voksende entusiasme og betydelige investeringer i shopping på sociale medier (Social Commerce) på tværs af vestlige markeder, har denne innovative blanding af sociale netværk og e-handel endnu ikke opnået den rungende succes, som brancheeksperter og platformsudviklere oprindeligt forventede. Konceptet med at købe produkter direkte via sociale medieplatforme er blevet mødt med […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+