3 min. læsning

Black Friday 2024’s bedste e-handelstrends: Del 1

Oplev Black Friday 2024 nøgletendenser, og tilpas din strategi for at maksimere indkomsten under denne afgørende detailfestival. Med en løbende stigning i både salgsvolumen og forbrugernes forventninger ser Black Friday 2024 ud til at blive en af årets mest betydningsfulde muligheder for e-handelsvirksomheder. Brands skal forstå og gribe de tendenser, der vil gøre en forskel i år, efterhånden som forbrugernes behov ændrer sig, og konkurrenceevnen vokser. De vigtigste Black Friday 2024-tendenser vil blive diskuteret i denne artikel sammen med, hvordan du kan ændre din e-handelstilgang for at øge salget og tiltrække dine kunder.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Black Friday 2024’s bedste e-handelstrends: Del 1
Kilde: Depositphotos

1. Bæredygtighedsplaner: Værdien af opmærksomt forbrug

Kunder i dag er i stigende grad bekymrede for miljøpåvirkningen. Under Black Friday 2024 vil vi se brands, der fokuserer på bæredygtighed, skille sig ud. For eksempel indledte Patagonia-mærket en kamp mod aggressive rabatter for 8 år siden. I stedet fokuserede den på genbrug og initiativer og uddannelse inden for bæredygtighed, med succes differentiering og forbindelse til et bevidst publikum.

2. Særlige tilbud og flash-kampagner

Takket være FOMO (Fear Of Missing Out) øger flash-tilbud og eksklusive kampagneri løbet af Black Fridays sidste timer konverteringerne betydeligt. Sørg for at planlægge tidsbegrænsede tilbud i 2024, der inspirerer til hurtige køb. Målret mod kunder, der tidligere har besøgt din butik , og præsenter dem attraktive tilbud lige før de går glip af chancen.

3. Forbedret omnichannel

Omnichannel er stadig afgørende, og fejlfri shoppingoplevelser mellem online og fysiske butikker vil være mere nødvendige under Black Friday 2024 end nogensinde. Kunder ønsker valg som “klik og saml”; De ønsker at kunne købe online og samles i butikken, nyde særlige tilbud både online og på rigtige steder. En korrekt implementeret omnichannel-tilgang øger konverteringsmulighederne og forbedrer kundeoplevelsen.

Discover the Black Friday 2024 key trends and customise your strategy to maximise income during this pivotal retail festival. With ongoing increase in both sales volume and consumer expectations, Black Friday 2024 is looking to be one of the year's most significant opportunities available to e-commerce companies.

Source: Depositphotos

4. Retargeting og avanceret personalisering

Forbrugerne har nu helt andre forventninger til tilpasning. Avanceret remarketing og målgruppesegmentering vil blive mere brugt under Black Friday 2024 for at øge konverteringerne. Salget kan i høj grad påvirkes ved at tilpasse kampagner, tilbud og produktforslag ved hjælp af brugeradfærdsdata. Personalisering er også stærkt afhængig af e-mailmarketingteknologier, som øger åbningsraten og klikfrekvensen, når tilbuddene imødekommes efter bestemte præferencer.

5. Black Weeks og tidlige kampagners stigning

Black Fridays spredning til det, der nu er kendt som “Black Week” eller endda “Black Month”, peger klart mod 2024. Flere og flere butikker starter deres kampagner før den officielle dag for at tiltrække kunder så tidligt som muligt. Denne strategi lader butikker sænke efterspørgselstoppene og give et mere behageligt shoppingmiljø for deres kunder.

Disse tendenser er kun toppen af isbjerget. Hvis du vil tage din e-handel til næste niveau og sikre en vellykket Black Friday, så følg 👇 med.

Del artiklen
Lignende artikler
AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid
4 min. læsning

AI og brandets omdømme: Hvordan kunstig intelligens omformer mediernes tillid

Med fremkomsten af kunstig intelligens og eksplosionen af automatisk genereret indhold er den måde, brands opbygger tillid og synlighed på, ved at ændre sig fundamentalt. For e-handelsvirksomheder er skiftet ikke bare et spørgsmål om trend – det handler om, hvordan deres produkter, værdier og omdømme vil blive præsenteret i søgninger, som i dag ofte formidles […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale
3 min. læsning

AI i e-handel: Onlinebutikker overser værdifuldt potentiale

Ingen teknologi har i øjeblikket så stor indflydelse på erhvervslivet som kunstig intelligens. Der dukker hele tiden nye værktøjer op, og flere og flere virksomheder integrerer dem i deres processer. AI gør sig også gældende inden for e-handel – fra oprettelse af indhold og produktanbefalinger til forbedret kundesupport og forebyggelse af svindel. AI-drevne værktøjer optimerer […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Læringsindhold vælter søgninger
6 min. læsning

Læringsindhold vælter søgninger

Indtil for nylig var det helt naturligt at indtaste spørgsmål og forespørgsler i en søgemaskine. I dag har situationen ændret sig. Udover at AI er kommet ind i billedet, søger folk i stigende grad svar direkte på de sociale medier. I stedet for Google åbner de TikTok eller Instagram og forventer hurtige, praktiske forklaringer, helst […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+