
1. Bæredygtighedsplaner: Værdien af opmærksomt forbrug
Kunder i dag er i stigende grad bekymrede for miljøpåvirkningen. Under Black Friday 2024 vil vi se brands, der fokuserer på bæredygtighed, skille sig ud. For eksempel indledte Patagonia-mærket en kamp mod aggressive rabatter for 8 år siden. I stedet fokuserede den på genbrug og initiativer og uddannelse inden for bæredygtighed, med succes differentiering og forbindelse til et bevidst publikum.
2. Særlige tilbud og flash-kampagner
Takket være FOMO (Fear Of Missing Out) øger flash-tilbud og eksklusive kampagneri løbet af Black Fridays sidste timer konverteringerne betydeligt. Sørg for at planlægge tidsbegrænsede tilbud i 2024, der inspirerer til hurtige køb. Målret mod kunder, der tidligere har besøgt din butik , og præsenter dem attraktive tilbud lige før de går glip af chancen.
3. Forbedret omnichannel
Omnichannel er stadig afgørende, og fejlfri shoppingoplevelser mellem online og fysiske butikker vil være mere nødvendige under Black Friday 2024 end nogensinde. Kunder ønsker valg som “klik og saml”; De ønsker at kunne købe online og samles i butikken, nyde særlige tilbud både online og på rigtige steder. En korrekt implementeret omnichannel-tilgang øger konverteringsmulighederne og forbedrer kundeoplevelsen.

Source: Depositphotos
4. Retargeting og avanceret personalisering
Forbrugerne har nu helt andre forventninger til tilpasning. Avanceret remarketing og målgruppesegmentering vil blive mere brugt under Black Friday 2024 for at øge konverteringerne. Salget kan i høj grad påvirkes ved at tilpasse kampagner, tilbud og produktforslag ved hjælp af brugeradfærdsdata. Personalisering er også stærkt afhængig af e-mailmarketingteknologier, som øger åbningsraten og klikfrekvensen, når tilbuddene imødekommes efter bestemte præferencer.
5. Black Weeks og tidlige kampagners stigning
Black Fridays spredning til det, der nu er kendt som “Black Week” eller endda “Black Month”, peger klart mod 2024. Flere og flere butikker starter deres kampagner før den officielle dag for at tiltrække kunder så tidligt som muligt. Denne strategi lader butikker sænke efterspørgselstoppene og give et mere behageligt shoppingmiljø for deres kunder.
Disse tendenser er kun toppen af isbjerget. Hvis du vil tage din e-handel til næste niveau og sikre en vellykket Black Friday, så følg 👇 med.