1 min. læsning

Hvad er afmeldingsrate for e-mail?

Afmeldingsraten for e-mail måler procentdelen af modtagere, der fravælger fremtidig kommunikation fra en afsender. Det beregnes ved at dividere antallet af afmeldinger med antallet af leverede e-mails og derefter gange med 100.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

Afmeldingsraten for e-mail måler procentdelen af modtagere, der fravælger fremtidig kommunikation fra en afsender. Det beregnes ved at dividere antallet af afmeldinger med antallet af leverede e-mails og derefter gange med 100. Modtagere afmelder sig typisk via et link i e-mailen. Denne måling er afgørende for e-mailmarketing sammen med åbningsrater, klikrater, afvisningsrater og konverteringsrater. En høj afmeldingsrate kan signalere problemer med indholdsrelevans eller e-mail-frekvens. Marketingfolk bruger disse data til at forfine strategier og forbedre fastholdelsen af abonnenter.

Del artiklen
Lignende artikler
EU går efter billig online-import: 12 millioner daglige pakker står over for nye regler
3 min. læsning

EU går efter billig online-import: 12 millioner daglige pakker står over for nye regler

Hver dag strømmer 12 millioner små pakker ind i Europa fra netbutikker uden for EU. De fleste er bevidst undervurderede for at undgå skatter og afgifter, og mange indeholder usikre produkter. Nu vil Europa-Parlamentet ændre spillet med nye regler, der kan omforme den måde, vi handler på nettet.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Farvel til e-handel? 70% vil handle på TikTok inden 2030
3 min. læsning

Farvel til e-handel? 70% vil handle på TikTok inden 2030

Tallene er svimlende. En ny undersøgelse af 24.000 shoppere verden over viser, at 70 % forventer at foretage de fleste af deres indkøb på de sociale medier inden 2030. Det betyder, at de Amazon-lignende e-handelssider, der dominerer i dag, kan blive relikvier inden for fem år. Den sociale shoppingrevolution er ikke på vej – den […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU