Afmeldingsraten for e-mail måler procentdelen af modtagere, der fravælger fremtidig kommunikation fra en afsender. Det beregnes ved at dividere antallet af afmeldinger med antallet af leverede e-mails og derefter gange med 100. Modtagere afmelder sig typisk via et link i e-mailen. Denne måling er afgørende for e-mailmarketing sammen med åbningsrater, klikrater, afvisningsrater og konverteringsrater. En høj afmeldingsrate kan signalere problemer med indholdsrelevans eller e-mail-frekvens. Marketingfolk bruger disse data til at forfine strategier og forbedre fastholdelsen af abonnenter.
Shein slår Europas største modevirksomheder med 48% vækst, mens Asos går ned
Nye data viser et stort hul i den europæiske modebranche. Sheins salg voksede med 31,6 % om året og nåede op på 48 % alene i december. I mellemtiden forblev etablerede mærker som H&M flade, og ASOS styrtdykkede med 16,2 %. Tallene viser, hvilke mærker der vinder kampen om de europæiske kunder.