1 min. læsning

Hvad er QR-kodebetaling?

QR-kodebetaling er en mobil betalingsmetode, hvor transaktioner indledes ved at scanne en QR-kode med en smartphone. Disse koder, der er en forkortelse for Quick Response-koder, gemmer betalingsrelaterede oplysninger i et maskinlæsbart format, hvilket muliggør hurtige og sikre kontaktløse betalinger.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens

QR-kodebetaling er en mobil betalingsmetode, hvor transaktioner indledes ved at scanne en QR-kode med en smartphone. Disse koder, der er en forkortelse for Quick Response-koder, gemmer betalingsrelaterede oplysninger i et maskinlæsbart format, hvilket muliggør hurtige og sikre kontaktløse betalinger. Der er to hovedtilgange:

  • QR-koder præsenteret afforretningen: Forhandleren viser en QR-kode med betalingsoplysninger. Kunderne scanner den, indtaster beløbet og bekræfter transaktionen via deres mobile wallet eller app.
  • QR-koder præsenteret afkunden: Kunden genererer en QR-kode fra sin betalingsapp, som forretningen scanner for at behandle betalingen.

Denne metode eliminerer behovet for traditionel infrastruktur som betalingsterminaler eller kort, hvilket giver fordele som enkelhed, hastighed og reducerede omkostninger for virksomheder.

Del artiklen
Lignende artikler
Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror
6 min. læsning

Starter du en onlinebutik? Det er nemmere, end du tror

For et par år siden betød lanceringen af en onlinebutik at tilbringe en måned med en udvikler og tabe et par tusinde dollars på forhånd. I dag? Du kan have en fungerende butik oppe på en eftermiddag, og det vil stort set ikke koste dig noget at starte. Hvis du har tænkt på at starte […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år
3 min. læsning

Pinterests juleshoppingdata afslører, hvilke gaver folk rent faktisk ønsker sig i år

Pinterest har netop droppet sin Festive Season Edit – en samling af hundredvis af gaveguider, der udelukkende bygger på, hvad millioner af brugere faktisk søger efter og gemmer. Og tallene fortæller nogle ret interessante historier om juleindkøb i 2025. Platformen analyserede søgemønstre, gemmeadfærd og shoppingklik for at skabe 17 kategorier af gaveguider. Dette er ikke […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU