3 min. læsning

Tidlige juleshoppingtrends: USA forsigtigt forbrug

Tidlige juleshoppingtendenser former detaillandskabet, da e-handelsforhandlere gradvist fylder op til sæsonen. Kunderne er allerede på jagt efter gode tilbud og fordelagtige køb. En ny Gartner-rapport giver ny indsigt i dette tidlige shoppingfænomen og fremhæver vigtige tendenser, som e-handelssektoren bør lytte til. Disse tidlige juleshoppingtendenser giver detailhandlere mulighed for at tilpasse sig skiftende forbrugerpræferencer og udnytte den forlængede feriesæson.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Tidlige juleshoppingtrends: USA forsigtigt forbrug
Kilde: Depositphotos

Den voksende tendens til tidlig shopping

En nylig Gartner-undersøgelse afslører, at 32 % af de amerikanske forbrugere planlægger at starte deres juleindkøb mellem juli og oktober, hvilket indikerer et skift mod tidligere køb. Til sammenligning planlægger 29 % af kunderne at begynde at handle i november.

Denne adfærdsændring giver e-handelsvirksomheder mulighed for at engagere kunderne i god tid. Store detailhandlere som Amazon og Target promoverer allerede efterårets salgsbegivenheder som Prime Big Deal Days og Circle Week.

Inflationens indvirkning på tegnebøger

Undersøgelsen kaster også lys over, hvordan inflationen påvirker indkøbsadfærden. Kun 14 % af de adspurgte planlægger at øge deres udgifter til juleindkøb sammenlignet med sidste år, mens 21 % har til hensigt at spare og 64 % forventer at opretholde det samme udgiftsniveau.

Ifølge 75 % af de adspurgte er højere priser snarere end øget disponibel indkomst hovedårsagen til højere juleudgifter.

Early Christmas shopping trends show US consumers adapting to inflation with cautious habits. Learn how online and hybrid services are shaping the extended holiday season.

Source: Gartner

Sæson for onlineshopping og hybridtjenester i USA

Heldigvis for e-handel er online shopping stadig populært blandt forbrugerne – 20 % af forbrugerne planlægger at øge deres onlinekøb i år. Derudover har 57 % af de adspurgte til hensigt at bruge hybride shoppingtjenester såsom køb online, afhentning i butik (BOPIS), afhentning ved kantstenen, levering samme dag eller hurtig levering.

Selvom nogle leveringsmuligheder måske ikke er så udbredte i andre regioner, kan de tjene som inspiration. Det er også en påmindelse til e-butikker om, at det er afgørende at sikre synlighed og tilgængelighed. Kunderne værdsætter bekvemmelighed og fleksibilitet – især for julehandlere.

Returnering af produkter

Et stigende antal forbrugere, især yngre, foretrækker forlængede returperioder. Gartners data viser, at over 70 % af kunderne under 40 ville sætte pris på mere fleksible returfrister, der strækker sig ud over den traditionelle 30-60 dages periode.

E-handelsvirksomheder, der tilbyder forlængede returperioder i julesæsonen, kan opleve højere konverteringsrater og kundetilfredshed.

Kassi Socha, analytiker hos Gartner, råder detailhandlere til at begynde at planlægge julesæsonen allerede i første kvartal og løbende forfine deres marketingstrategier.

“Denne strategi giver marketingteams mulighed for at overveje tidlig forbrugerindsigt og markedsanalyser, hvilket sikrer, at de hypoteser, de sætter i begyndelsen af året, lever op til deres målgruppes forventninger,” siger Socha.

Del artiklen
Lignende artikler
Big Data øger e-handelssucces
4 min. læsning

Big Data øger e-handelssucces

Big data er nu afgørende for virksomheder, der søger en fordel. Det er også vigtigt for brands og butikker. Denne enorme del af information kommer fra forskellige kilder. Disse omfatter forskning, onlinetransaktioner og sociale medier. Big data kan antage forskellige former. Det kan være struktureret, halvstruktureret eller ustruktureret. Det er kendt for sine 3 V’er: […]

Læs artiklen
Det polske e-handelsmarked: vækst og tendenser
2 min. læsning

Det polske e-handelsmarked: vækst og tendenser

Den polske e-handelssektor udviser imponerende modstandsdygtighed og vækst, selv midt i økonomiske udfordringer. Denne ekspansion er drevet af udviklende forbrugerpræferencer, stigningen i mobilshopping og øget markedskonkurrence. I denne artikel vil du undersøge, hvordan disse faktorer former branchen, med fremskrivninger for fremtidig vækst, nye tendenser som mobilhandel og e-dagligvarer og de vigtigste teknologiske investeringer, der er […]

Læs artiklen
Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler
2 min. læsning

Tysk handlingsplan for e-handel: Udjævning af de digitale spilleregler

Den tyske regering tager afgørende skridt med en ny tysk handlingsplan for e-handel for at udjævne den digitale markedsplads. Med vicekansler Robert Habeck i spidsen har dette initiativ til formål at sikre fair konkurrence mellem europæiske onlineforhandlere og asiatiske giganter som Shein og Temu. Den tyske handlingsplan for e-handel reagerer på disse platformes voksende popularitet, […]

Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+