2 min. læsning

Trends inden for juleshopping i Storbritannien: Online og bæredygtig detailboom

Ifølge den seneste rapport fra Experian og Reward nærmer feriesæsonen sig, og butikkerne gør sig klar til at drage fordel af de ekstra penge, folk vil bruge. Fra år til år er onlineforbruget vokset med 4 %, hvilket tager en større del af folks tegnebøger.

Denne artikel blev oversat til dig af kunstig intelligens
Trends inden for juleshopping i Storbritannien: Online og bæredygtig detailboom
Kilde: Depositphotos

På grund af ugunstigt vejr og den lette onlinelevering vælger forbrugerne at handle hjemmefra denne jul, hvilket gør online shopping til normen. Mens køb i butikken er faldet med 2 % fra år til år, er onlineforbruget steget med 4 %, hvilket indikerer en bemærkelsesværdig stigning i e-handelssalget.

Det forventes, at denne tendens vil fortsætte indtil udgangen af året og få en større del af forbrugernes købekraft.

Secondhand shopping er ved at blive en populær trend, og bæredygtig shopping vokser også i popularitet. Briter kan nu købe deres yndlingsmodeartikler til en brøkdel af prisen takket være denne ændring, som også mindsker påvirkningen af miljøet og giver fremragende værdi.

A 21% increase in overall sales was discovered after transactions at second-hand online marketplaces were analyzed. Younger and middle-aged generations are also using these channels to find deals.

Source: Experian

En stigning på 21 % i det samlede salg blev opdaget efter at transaktioner på brugte online markedspladser blev analyseret. Yngre og midaldrende generationer bruger også disse kanaler til at finde tilbud.

Budskabet for e-handel er klart: Efterhånden som online juleshopping bliver den nye normal, og bæredygtighed er i centrum, vil detailhandlere, der blander digital bekvemmelighed med miljøbevidste tilbud, vinde stort i denne juleshoppingsæson.

Med brugtmarkeder, der boomer med en vækst på 21 %, har der aldrig været et bedre tidspunkt at tilpasse sig og udnytte disse skiftende forbrugerpræferencer.

Del artiklen
Lignende artikler
Den stigende betydning af strategisk prissætning i detailhandlen: Hvordan data omformer forbrugernes loyalitet
3 min. læsning

Den stigende betydning af strategisk prissætning i detailhandlen: Hvordan data omformer forbrugernes loyalitet

Strategisk prissætning er vigtigere end nogensinde, og det ændrer, hvordan virksomheder interagerer med forbrugere, der bliver mere omkostningsbevidste. Ifølge den nyligt offentliggjorte Retail Gazette – Acuity Pricing Report “Pricing power: Winning margin and loyalty in 2025” afslører forskningen dramatiske ændringer i forbrugernes adfærd, hvor loyalitet viger for værdisøgning på tværs af alle markedssegmenter.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Læs artiklen
Fokuser på mulighedsscore: AI vil fortælle dig, hvad du skal forbedre i din annoncering
3 min. læsning

Fokuser på mulighedsscore: AI vil fortælle dig, hvad du skal forbedre i din annoncering

Meta udvider Opportunity Score – en metrik, der øjeblikkeligt afslører i Ads Manager, hvordan du kan forbedre kampagner og reducere omkostninger. Denne nye AI-baserede måling når ud til flere annoncører efter testning. Den giver en klar kampagnescore og specifikke forslag til forbedringer.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Læs artiklen
Bridge Now

Sidste nyt lige NU

10+ ulæste

10+