Artikler og nyheder om emnet Marketingstrategi

Hvordan 3 detailhandlere opnåede 20 % konverteringsrate med omnichannel-meddelelser
7 min. læsning

Hvordan 3 detailhandlere opnåede 20 % konverteringsrate med omnichannel-meddelelser

Hvad gør man, når forældre ignorerer ens e-mails, og sms'er forsvinder i støjen? En legetøjsforhandler henvendte sig til Viber og forvandlede travle forældre til engagerede kunder med en konverteringsrate på 20 % gennem strategisk omnichannel-meddelelser. Det er bare ét eksempel på, hvordan detailhandlere omskriver reglerne for kundeengagement, og resultaterne vil overraske dig.

Bogdan Shkarupa Bogdan Shkarupa
CEO & Co-founder, NeuCurrent
Sådan skriver du en marketingplan
16 min. læsning

Sådan skriver du en marketingplan

En omfattende markedsføringsplan er alfa og omega i enhver markedsføringsstrategi. Uanset om du lancerer et nyt produkt eller definerer et brands strategi, har du brug for en, der kan guide dig til at nå dine forretningsmål. Selv om det kan virke overvældende at lave en markedsføringsplan, behøver det ikke at være det. Med en god […]

Zdenko Konečný Zdenko Konečný
CEO, Krejta
Strategisk markedsføringsplanlægning: De 6 trin til forretningssucces
14 min. læsning

Strategisk markedsføringsplanlægning: De 6 trin til forretningssucces

Marketingundersøgelser viser, at ca. 50-60% af marketingfolk formelt dokumenterer deres marketingstrategi. Virksomheder undervurderer ofte marketingplanlægning, selv om det har vist sig at øge deres chancer for succes (med over 300 %!) og ROI (med 60 %!) sammenlignet med virksomheder, der ikke planlægger. I denne artikel vil vi se på de grundlæggende principper for planlægning ved […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza
De bedste digitale marketingstrategier for små virksomheder i 2025
21 min. læsning

De bedste digitale marketingstrategier for små virksomheder i 2025

Erfaringer med mange e-butikker viser, hvordan teknologi og relationer driver væksten. I 2025 omfatter gennemprøvede strategier SEO, AI, indholdsmarkedsføring, PPC og opbygning af fællesskaber – de fleste kræver kun tid og kræfter, ikke store budgetter. Da AI nu er afgørende for at forblive konkurrencedygtig, så lad os udforske de mest effektive tilgange fra Selltoros ekspert, […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Hvad er guerilla marketing?
3 min. læsning

Hvad er guerilla marketing?

Guerillamarkedsføring er en innovativ reklamestrategi , der udnytter overraskelser og ukonventionelle metoder til at promovere produkter eller tjenester. Denne tilgang er især effektiv til at fange forbrugernes opmærksomhed på et overfyldt marked, der ofte er afhængig af kreativitet og billige taktikker frem for traditionelle mediekanaler. Guerillamarkedsføring er en måde for en virksomhed at få budskabet […]

Produktsiders indvirkning på e-handelskonverteringsraten
2 min. læsning

Produktsiders indvirkning på e-handelskonverteringsraten

Produktsider udgør grundpillen i online salgstaktik på den moderne digitale markedsplads. Disse sider, der ofte omtales som produktdetaljesider (PDP’er), er der, hvor forbrugerne beslutter, hvad de skal købe vigtigst. Maksimering af indkomsten på desktop- og mobilplatforme afhænger først og fremmest af at optimere disse websteder til både brands og butikker.

Hvordan sætter du realistiske forventninger til din markedsføring?
4 min. læsning

Hvordan sætter du realistiske forventninger til din markedsføring?

Hvad kan du forvente af at arbejde med en strateg eller et bureau? I marketingkredse støder vi ofte på urealistiske forestillinger om kampagneeffektivitet, performance og budgetter. Det digitale ændrer sig utroligt hurtigt. Det, der var hot for et par måneder siden, kan være meget anderledes i dag. På samme måde stiger prisen på medieplads (betalte […]